غلامرضا باغ شیرین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به حجم کم بارندگی در سیستان و بلوچستان مقرر شده است تا پایان سال 200 حلقه چاه غیر مجاز دیگر نیز مسدود شوند.
وی ادامه داد: همچنین تلاش برآن است که تا پایان سال حداقل 700 حلقه چاه مجاز و دارای پروانه با هدف مدیریت برداشت به کنتورهای هوشمند مجهز شوند.
سرپرست اداره امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در 2 سال اخیر پلمپ و انسداد چاه های غیر مجاز در این استان رشد 100 درصدی داشته است.
وی افزود: همچنان ضروریست اقدامات موثری را در دستور کار قرار دهیم زیرا هم اینک چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت از چاه های مجاز بیش از 300 میلیون متر مکعب است.
باغ شیرین با اشاره به اهمیت صیانت از منابع آبی گفت: با توجه به وضعیت موجود سیستان و بلوچستان اصلاح الگوی مصرف آب، استفاده حداکثری از آبهای سطحی و روان آبها، ارتقای آگاهی همگانی، تغییر الگوی کشت، استفاده از روش های نوین آبیاری، نوسازی خطوط انتقال آب شهری، برخورد مستمر و قاطع با حفر چاه های غیر مجاز و نظارت بر برداشت از چاه های مجاز از طریق نصب کنتورهای هوشمند یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی تاکید کرد: طرح های کلان انتقال آب تنها از طریق دستیابی به منابع پایدار محقق شدنی است.
به گزارش ایرنا تداوم خشکسالی های 2 دهه در سیستان و بلوچستان سبب افت آب های زیر زمینی و خشک شدن قنات های متعدد و در نتیجه از بین رفتن زیر ساخت های بخش کشاورزی و نابودی اکوسیستم طبیعی در سطح وسیعی از اراضی کشاورزی این استان شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.