به گزارش ایرنا علیرضا جلال زایی روز یکشنبه در نشست کمیته پیشگیری از وقوع جرم مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با راه اندازی این طرح ها بزودی برای هزار و 651 نفر در این استان اشتغال ایجاد می شود.
وی گفت: با وجود همه دسیسه های دشمنان در سیستان و بلوچستان خللی در ورود گردشگران داخلی و خارجی به این استان انجام نشده است به طوریکه در شبی که بمب گذاری به مقرر انتظامی چابهار رخ داد تور گردشگری داخلی و خارجی بدون هیچ مشکلی در آنجا حضور یافتند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در سالهای اخیر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی مشتاق سفر به این استان هستند به طوریکه همواره دچار کمبود مکان برای اسکان آنان هستیم.
وی بر دسترسی این اداره کل به حساب های اقماری گردشگری برای برنامه ریزی بهتر برای ورود و خروج گردشگران تاکید کرد.
جلالزایی گفت: همچنین برای نخستین بار شاهد مهاجرت معکوس به سیستان و بلوچستان هستیم به طوریکه بسیاری از افراد با ترغیب شدن به راه اندازی اماکن بوم گردی پذیرای مهمانان خارجی و داخلی شده اند.
وی بیان کرد: تا پایان سال تعداد اقامتگاه های بوم گردی سیستان و بلوچستان به 70 اقامتگاه افزایش خواهد یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در نشست اخیر با مسئولان کشوری و استانی پیشنهاد شد فرمانداران به زیر مجموعه های خود دستور دهند تا در همه روستاهای استان یک اقامتگاه بومگردی راه اندازی کنند.
وی ورود 61 هزار زائر پاکستانی تنها در اربعین را از جمله ظرفیت های سیستان و بلوچستان در پذیرایی از زائران خارجی برشمرد.
جلال زایی بیان کرد: امسال در زمان تحویل سال برنامه های مختلفی از رسانه ملی برای معرفی سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.
سرپرست اداره پیشگیری امنیتی و انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان نیز ضریب امنیتی این استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: ضروریست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشکلات و کمبودهای حوزه گردشگری را مشخص کند تا به کمک دستگاه قضایی بتوان به رفع این موانع کمک کرد.
غلامرضا باغ شیرین تهیه طرح جامع گردشگری سیستان و بلوچستان را فرصت منحصر به فرد برای رفع موانع پیش روی این صنعت سودآور و اشتغالزا عنوان کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با دارا بودن افزون بر هزار و 700 اثر تاریخی، فرهنگی و غیره در 20 شهرستان یکی از استان های غنی کشور به لحاظ داشته های باستانی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که به گفته کارشناسان به اندازه یک کشور جاذبه تاریخی و گردشگری دارد.
سواحل زیبای ماسه ای و صخره ای، آثار تاریخی شهر سوخته و قلعه های باستانی، آب و هوای سرد و گرم، آبشارها و چشمه های آب گرم، باغات میوه های سردسیری و گرمسیری، نخیلات و مرکبات، غارها، رودخانه های سرسبز و پرآب، سنگ نگاه ها، محوطه های تمدنی و تاریخی بخشی از جاذبه های تاریخی و گردشگری در سطح استان سیستان و بلوچستان است که هنوز برخی از آنها در کشور ناشناخته مانده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.