محمود دیانتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به 76 کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان را به 1500 متر کاهش داد.
وی ادامه داد: در برخی شهرها و روستاهای اطراف زاهدان نیز وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی شد برای نمونه بیشینه سرعت وزش باد در نصرت آباد به 68 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را به پنج هزار متر کاهش داد.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی های اخیر قدری بافت برخی نقاط نواحی مرکزی استان را تثبیت و وزش باد فعلی در این نواحی گردوغبار کمتری نسبت به قبل ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه فردا دوشنبه به صورت موقت از سرعت وزش باد در زاهدان و برخی نواحی مرکزی کاسته می شود افزود: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد شدید رخ می دهد که پیامد آن خیزش گرد و غبار و کاهش دید افقی در نقاط مستعد است.
دیانتی به فعالیت سامانه بارشی فعال در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: این سامانه به مراتب از سامانه های قبلی ضعیف تر است و اکثر بارش های ناشی از آن خفیف تا متوسط بوده به طوریکه تا این لحظه بیشترین بارش های ثبت شده در حومه خاش مربوط به ایستگاه بارانسجی کوشه به میزان 6 میلی متر بوده است.
وی تصریح کرد: در مجموع از 18 نقطه شهرستان خاش گزارش بارندگی اعلام شد که میزان بارش ثبت شده در شهر خاش 2.5 میلی متر بوده است.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از هشت ایستگاه بارانسجی شمال این استان نیز بارش های خفیف گزارش شده و بیشینه بارش های این منطقه با 2.5 میلی متر مربوط به محمد آباد بولایی بوده است.
وی ادامه داد: سامانه بارشی امروز نیز در بخش هایی از نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان فعال خواهد بود به طوریکه رگبار های پراکنده باران، برخی نقاط رعد و برق و تندباد موقتی انتظار می رود.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.