به گزارش ایرنا حمیدالدین یوسفی روز شنبه در نشست اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان خاش افزود: بخشهای کشاورزی و زیرساختی شهری و روستایی، برق و راه و مسکن و غیره در جریان بارش های اخیر آسیب دیده اند.
وی اظهار داشت: بیشترین حجم خسارتها مربوط به کشاورزی و حوزه راهها بوده که به 1850 کیلومتر راههای خاکی و آب نما و پل ها، 75 رشته قنات، 32 حلقه چاه، 18 کانال، هشت جاده دسترسی مزارع، 2600 متر لوله انتقال آب و 210 هکتار اراضی باغی و زراعی و غیره خسارت وارد شده و در همین مدت 21 مورد خاموشی در خطوط 20 کیلوولت و 300 خاموشی مشترکان برق را شاهد بودیم.
فرماندار خاش ادامه داد: هر چند این بارندگی مشکلات و خساراتی ایجاد کرد اما حدود 25 میلیون متر مکعب آب در پشت حدود 70 درصد از بندهای تراکمی، سنگی، ملاتی و غیره استحصال شده است.
یوسفی افزود: 40 امدادگر و 12 تیم هلال احمر هم به 18 نفر در کوهستان و 10 نفر در رودخانه و سیلاب خدمات ارائه کردند و 17 منزل نیز دچار تخریب شد.
وی بر اهمیت ایجاد سه سایت اسکان اضطراری در خاش و بخشهای نوک آباد و ایرندگان و برگزاری رزمایش های آمادگی و مدیریت بحران در این شهرستان تاکید کرد.
در این نشست هر یک از مدیران عضو ستاد مدیریت بحران خاش نیز گزارش هایی در حوزه های مختلف ارائه کردند و فرماندهان مرکز 08 و تیپ مستقل 288 زرهی ارتش نیز آمادگی خود را برای خدمات دهی به مردم و مسافران در شرایط بحرانی اعلام کردند.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.