به گزارش ایرنا احمد علی موهبتی روز شنبه در نخستین نشست هم اندیشی با بانوان مدیر، مشاوران دستگاه های اجرایی، نمایندگان سازمان های مردم نهاد و فعالان سیاسی و اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 50 درصد جمعیت کشور و همچنین سیستان و بلوچستان را بانوان تشکیل می دهند که ظرفیتی بی نظیر است.
وی افزود: این قشر بزرگ از جامعه مشکلات و مسایل مختص به خود را دارند که مغفول ماندن این موضوعات به طور قطع مشکلات زیادی را برای جامعه به وجود خواهد آورد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بخش های مهمی در زمینه حضور بانوان در صحنه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی وجود دارد که حق آنان است و باید بستر دسترسی به آن در جامعه فراهم شود.
موهبتی تصریح کرد: اگر جامعه ای به دنبال تاثیرگذاری جدی در تغییر روندها باشد باید به قشر بانوان توجه کند چرا که آنان محور کانون خانواده هستند و هر گونه تغییر در جامعه از تغییر در این نهاد بنیادی شروع می شود.
وی خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بستر بسیار خوبی برای بانوان فراهم شد و نوع نگاه به آنان تغییر کرد و دیگر به چشم یک کالای تبلیغاتی به آنان نگریسته نشد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در جمهوری اسلامی زن جنسی اثرگذار در حوزه های مختلف است به طوری که هر کجا زنان حضور داشتند دقت، سلامت و تلاش آنان بیشتر بوده است.
موهبتی افزود: حضور و مشارکت زنان در سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید تحول زیادی پیدا کرد به طوری که در انتخابات شوراهای شهر و روستا شاهد افزایش چشمگیر حضور زنان بودیم این در حالی است که بانوان این استان با محدودیت هایی بیش از سایر نقاط کشور روبرو هستند.
وی گفت: در حوزه مسئولیت و مدیریت نیز در این استان هم نماینده مجلس زن، معاون استاندار، اولین فرماندار و شهردار وجود داشته است.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نباید این روند کند شود، ادامه داد: اگر به زنان امید ندهیم مردان هم برای ادامه کار امیدی نخواهند داشت.
موهبتی تصریح کرد: البته حضور زنان در اجتماع باید با اصولی همراه شود که هم شأن آنان و هم منزلت نهاد خانواده حفظ و همچنین شرع و قانون نیز در این زمینه رعایت شود.
وی اظهار داشت: برای حضور بانوان در جامعه هیچ محدودیت و ممنوعیتی وجود ندارد بلکه اخیرا شورای عالی اداری کشور نیز به تمامی دستگاه های اجرایی تکلیف کرده است که تا پایان برنامه توسعه جاری باید بیش از 30 درصد مدیران این دستگاه ها را بانوان عهده دار شوند.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای تحقق این هدف باید جلسات متعدد برگزار و آموزش های لازم نیز به بانوان توانمند جامعه داده شود تا این قشر در همه صحنه ها نقش آفرین باشند.
موهبتی با بیان اینکه نیازی نیست همه بانوان به دنبال پست های مدیریتی باشند، افزود: در دنیای امروز بستر تولید محصولات و لوازم مختلف حتی در خانه ها هم وجود دارد بنابراین هر زن می تواند در این عرصه فعال شود. علاوه بر این راه اندازی کارخانجات و شرکت های مختلف تجاری نیز محل خوبی برای نشان دادن توانمندی های بانوان است.
وی خاطر نشان کرد: شرط این کار کسب توانمندی از طریق آموزشهای لازم در دانشگاه ها و یا مراکز فنی و حرفه ای است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کمبود فضای ورزشی برای بانوان به عنوان یکی از مشکلات و درخواست های مطرح شده در این نشست باید مورد رسیدگی قرار گیرد چرا که امکانات و فضاهای ورزشی تاکنون بین مردان و زنان ناعادلانه توزیع شده است.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.