رفعت مسعود روزجمعه در حاشیه جشنواره مد ولباس منطقه آزاد چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هنرهای محلی نظیر سوزن دوزی های بلوچی نیازمند بازاریابی و حمایت بیشتر هستند.
وی با بیان اینکه جشنواره مد و لباس چابهار با حضور کشورهای مختلف می تواند به معرفی آثار زنان بلوچ کمک کند، خاطرنشان کرد: علاقه مندی زنان بلوچ در ارائه آثار خود قابل تحسین است و حدس می زنم شوق زیادی برای مطرح کردن این هنر در دنیا دارند.
سفیر پاکستان در تهران گفت: با وجود اینکه بسیاری از هنرهای دستی دنیا به فراموشی سپرده شده اند ولی هنر دست سوزن دوزی بلوچی جایگاه خود را از دست نداده و مسئولان بومی نیز برای آن جشنواره ترتیب داده اند و سعی در تجاری سازی آن دارند.
وی با قدردانی از همت منطقه آزاد چابهار و مسئولان ایران برای شناساندن هنر دست زنان سوزن دوز بلوچ خاطرنشان کرد: امروز واقعا از حضور این همه سوزن دوز و علاقه مند خوشحال شدم.
سفیر پاکستان در ایران خواستار معرفی بیشتر تاریخ و تمدن گذشته شد و بر حفظ آن تاکید کرد.
مسعود ادامه داد: جشنواره مد و لباس توانایی ‌های محلی و سنتی را به مردم دنیا و بویژه کشورهای شرکت کننده معرفی می‌ کند.
به گزارش ایرنا، هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با حضور 18 کشور و 200 صنعتگر داخلی و خارجی تا روز یکشنبه 28 بهمن ماه در چابهار در حال برگزاری است.
18 کشور شرکت کننده، طراحان استان های مختلف کشور و طراحان ایرانی ساکن در خارج از کشور در بخش ‌های متعددی از جمله لباس اقوام، کتاب، عروسکخانه، صلح و خلیج فارس و ورک‌ شاپ‌ های آموزشی در این جشنواره حضور دارند.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.