به گزارش ایرنا، ظریف ادامه داد که برگزاری نشست ضدایرانی، در شرایطی است که «ایران، روسیه و ترکیه آماده برگزاری اجلاس سوچی برای کار بر روی صلح در سوریه هستند و دیوان لاهه وابسته به سازمان ملل متحد، با رد بهانه های آمریکا، برای بررسی سرقت اموال ملت ایران اعلام آمادگی کرده است».
ظریف با اشاره به حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان نوشت: آیا تصادفی نیست که در همان روزی که ایران هدف ترور قرار می‌گیرد، سیرک ورشو آغاز بکار می‌کند؟ به خصوص زمانی که دار و دسته‌ی همان تروریست‌ها در خیابان‌های ورشو برایش هورا می‌کشند و با بکارگیری ربات‌های توئیتری، از آن حمایت می‌کنند؟
وزیر خارجه ادامه داد: آمریکا همواره دست به انتخاب‌های اشتباه یکسانی می‌زند و هر بار انتظار نتیجه متفاوتی را دارد.
حمله انتحاری روز چهارشنبه به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر زاهدان – خاش، به شهادت جمعی از آنان منجر شد.
به نوشته روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس صورت گرفت، تعدادی زیادی نیز زخمی شدند.
بنا به آمار غیررسمی تا به این لحظه، 41 نفر از حافظان مرزهای میهن اسلامی در این حادثه به شهادت رسیدند.
این حادثه تروریستی همزمان با برگزاری نشستی ضدایرانی در ورشو پایتخت لهستان با میدان‌داری آمریکا و متحدانش در منطقه صورت می گیرد.
گرچه در این نشست، کشورهای متحد آمریکا از جمله عربستان سعودی و امارات و نیز رژیم صهیونیستی حضور دارند، قدرت‌های جهانی و بازیگران اصلی منطقه‌ای غایب هستند.
در غیاب این کشورها، اعضای گروهک تروریستی منافقین که در سال‌های گذشته بیش از هر زمان دیگری، مورد حمایت آمریکا قرار گرفته‌اند، با حضور در خیابان‌های محل برگزاری نشست ضدایرانی و اعلام حمایت از آن، بار دیگر دشمنی خود با ملت ایران را ثابت کرده اند.
شبس ** 9386 **1859
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.