مجتبی پیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل 65 طرح بهبود تولیدات گیاهی، 13طرح بهبود تولیدات دامی، 92طرح آب و خاک و امور فنی مهندسی، 34طرح امور عشایری، هشت طرح شیلات آب‌های داخلی و هشت طرح منابع طبیعی و آبخیزداری بوده است.
وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای هزار و 542 نفر به طور مستقیم و 41 هزار و 873 نفر به طور غیر مسقیم در سیستان و بلوچستان شغل ایجاد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین هفت هزار و 260خانوار روستایی و عشایری از مزایای آن بهره مند شدند.
پیری بیان کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیت های بسیار در حوزه کشاورزی و زیربخش های مهم آن و اقلیم بسیار مناسب تولید محصولات زراعی در فصل زمستان، میوه های گرمسیری و سردسیری و محصولات متنوع دامی و شیلات در آبهای ساحلی و فراساحلی و منابع آبی داخل با پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی و دیگر زمینه ها می تواند تامین کننده نیاز بازار داخل و صادرات به دیگر کشورها باشد.
وی افزود: دولت در سالهای اخیر با انجام طرح های مهم نظیر آبیاری با لوله به 46 هزار هکتار از زمین های دشت سیستان و اجرای طرح آبیاری تحت فشار در جنوب سیستان و بلوچستان توجه ویژه ای به بخش کشاورزی استان داشته که نوید دهنده آینده روشن در این بخش است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان کشت و تولید دو بار محصول را دارند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.