جمشید سارانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسیر آب نماها، زیرساخت های برق، راه، آب و واحدهای مسکونی به شدت آسیب دیده و حداقل انتظار حضور تیم های برآورد خسارت است.
وی گفت: هم اینک تردد در محورهای روستایی دشتیاری به دلیل تخریب راهها و پلها به کندی انجام می شود و باید هر چه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد.
بخشدار دشتیاری افزود: بیشترین بارندگی های شهرستان چابهار در شهر نگور با 170 میلی متر بوده که این امر سبب تخریب زیرساخت های راه، ابنیه فنی و معابر، مسکن، بندها، زمین های کشاورزی و خسارت به شبکه برق و آب شده است.
وی بیان کرد: از آغاز بارندگی ها در چابهار مسئولان دستگاههای اجرایی سطح بخش و شهرستان، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی، فعالان شبکه های اجتماعی و قشرهای مختلف پای کار بوده اند و با اطلاع رسانی به موقع از گسترش خسارت ها جلوگیری کردند.
سارانی ساخت بندهای بتنی و خاکی در مناطق مختلف و سرشاخه رودخانه های فصلی و مناطق باهوکلات، کلانی ها، دلگان ها و نلینت را خواستار شد و افزود: متاسفانه تمام آب بارندگی ها بدون هیچ استفاده و پس از بجا گذاشتن خسارت ها به دریای عمان می ریزد.
وی گفت: در سه نقطه آب های سطحی بارندگی به دریا می ریزد که نیاز است در سرشاخه های باهوکلات، مزارع پرورش میگو و روستای بریس توجه ویژه برای ساخت بندهای آبخیزداری شود.
بخشدار دشتیاری ادامه داد: تنها با ساخت یک بند در نلینت دشتیاری 20 روستا با 40 هزار نفر جمعیت یعنی 50 درصد جمعیت کل بخش بهره مند شده و می توان هشت هزار هکتار زمین کشاورزی را به زیرکشت برد.
وی از تلاش های فرمانداری، دستگاههای اجرایی نظیر هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی بخش و پاسگاههای تابعه، شهرداری و شورای اسلامی شهر نگور، اعضای شوراهای اسلامی بخش و روستاها، بسیج نگور و دمپگ، دهیاران، راه وشهرسازی، گردان مرزی، امور منابع آب و اداره برق نگور قدردانی کرد.
سارانی از نمایندگان شرکت نفت، جهاد کشاورزی و امور منابع آب خواست با حضور در سطح بخش دشتیاری برای پاسخگویی به درخواست های کشاورزی و آغاز کشت اقدام کنند تا مردم بتوانند بخشی از زمین های خود را به زیرکشت ببرند.
وی بیان کرد: معاون هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری چابهار و معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از محل خسارت ها و بارندگی های شهر نگور بازدید کردند.
بخشدار دشتیاری بر تشکیل ستاد مدیریت بحران توسط دهیاری ها و اعضای شوراهای اسلامی و کمک برای بازگشایی مسیرهای روستایی و مستندسازی از خسارت و تحویل به ستاد مدیریت بحران تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، بخش دشتیاری با مرکزیت نگور شامل سه دهستان نگور، سندمیرثعبان وباهوکلات با170 روستا، پنج هزار کیلومترمربع وسعت، 80 هزار نفر جمعیت، 147 روستا داری شورای اسلامی و 133 دهیاری در 55 کیلومتری چابهاری واقع شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.