اسحاق شاهوزهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این هشت مدرسه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون ریال با همت خیران احداث شده است.
وی افزود: 36 مدرسه با 118 کلاس درس از سال 96 توسط خیرین مدرسه ساز در بخش بنت در حال ساخت است که در چند روز اخیر یک مدرسه 2 کلاسه، 2 مدرسه یک کلاسه و یک خوابگاه شبانه روزی نیز کلنگ زنی شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش بخش بنت نیکشهر با بیان اینکه این منطقه از محرومترین مناطق کشور در زمینه کمبود فضای آموزشی است، گفت: سرانه فضای آموزشی این بخش با 2 متر و 58 سانتی متر مربع نسبت به میانگین کشوری حدود سه متر مربع عقب است که با ساخت حدود 400 کلاس درس جدید سرانه فضای آموزشی بخش بنت به میانگین کشوری نزدیک می شود.
وی بیان کرد: از مجموع 134 مدرسه موجود در بخش بنت 39 مدرسه فاقد انشعاب برق و 59 مدرسه فاقد آب هستند.
شاهوزهی گفت: 13 کلاس درس کپری، 35 مدرسه کانکسی و 17 مدرسه تخریبی نیز نیازمند کمک بیشتر خیرین و اختصاص اعتبارات دولتی هستند.
وی از تلاش خیرین برای جبران کمبود فضاهای آموزشی بخش بنت نیکشهر قدردانی کرد و افزود: اقدامات خیرین مدرسه ساز با حرکت خداپسندانه و انسان دوستانه خود علاوه بر کمک به آموزش و پرورش و مشارکت در بحث فرهنگ سازی در جامعه، صدقه جاریه است که در طول تاریخ به یادگار می ماند.
به گزارش ایرنا، بخش بنت با 30 هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری غرب نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.