به گزارش ایرنا محسن حیدری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هواشناسی سیستان و بلوچستان در طول 40 سال اخیر توفیقات چشمگیری داشته است که این توفیقات هم بعد سخت افزاری و هم بعد نرم افزاری را شامل می شود.
وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب تنها چهار ایستگاه سینوپتیک در سیستان و بلوچستان تاسیس شده بود، افزود: اکنون از مجموع 30 ایستگاه سینوپتیک استان، هشت مورد آن خودکار است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا پیش از انقلاب تمام ایستگاه های هواشناسی شامل سینوپتیک، بارانسنجی، اقلیم شناسی و جو بالای استان 30 مورد بود که اکنون به حدود 170 ایستگاه رسیده است.
وی در تشریح تعداد ایستگاه های قبل و بعد از انقلاب، گفت: پیش از انقلاب 18 ایستگاه بارانسنجی، هفت ایستگاه اقلیم شناسی، چهار ایستگاه سینوپتیک هواشناسی و یک ایستگاه جو بالا در استان فعال بود که مجموع آنها به 30 مورد می رسید اما اکنون فقط تعداد ایستگاه های بارانسنجی استان با رشد 650 درصدی به 135 مورد رسیده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از انقلاب تعداد ایستگاه های سینوپتیک هواشناسی و اقلیم شناسی استان نیز به 21 ایستگاه رسیده است.
حیدری با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ ایستگاه خودکار در استان فعال نبود، گفت: هم اکنون هشت ایستگاه خودکار هواشناسی در استان فعال است و تمامی ایستگاه های سینوپتیک هواشناسی استان نیز به صورت نیمه خودکار فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این پس از انقلاب دو ایستگاه سنجش غبار نیز در استان فعال شده است که بر اساس برنامه احداث چند ایستگاه جدید نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به پروژه های در حال ساخت هواشناسی در استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون چهار ایستگاه هواشناسی در زاهدان، دلگان، پسابندر چابهار و زرآباد کنارک در حال ساخت است که با تکمیل این پروژه ها شبکه پایش استان تقویت می شود.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.