به گزارش ایرنا مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح این مرکز فرهنگی، ادبی و هنری اظهار داشت: معرفی اسطوره‌ ها و ادبیات فاخر ملی در کنار پرورش نسلی متعهد و کتابخوان که برپایه‌ هویت ملی و اسلامی شکل گرفته باشد دغدغه‌ مهم در کانون است.
معصومه هادی گفت: شاهنامه گنجینه پر افتخاری است که هیچگاه رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد و هرچقدر از این مزرعه‌ پربار برداشت کنیم بازهم نکته ‌های فراوانی برای ارائه به نسل ‌های آینده در خود خواهد داشت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: در دنیایی که پیشرفت‌ های تکنولوژی و فضای مجازی بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده، بسیاری از کودکان ما شخصیت‌ های سینمایی و پویانمایی را می‌ شناسند اما با اسطوره‌ های خود آشنایی ندارند و اینجاست که باید گامی برای پیوند نسل جدید با پیشینه این مرز و بوم برداشت.
وی راه اندازی مرکز تخصصی شاهنامه‌ خوانی و شاهنامه ‌پژوهی را پاسخی به این نیاز فرهنگی و هویتی عنوان کرد و گفت: هدف ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرورش نسلی متعهد و بانشاط همراه با هویت ملی و اسلامی است که شاهنامه‌ فردوسی بخش زیادی از این شاخص ‌ها را در خود دارد.
هادی گفت: خوشبختانه کانون در سال ‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کرده امانتدار خوبی برای خانواده‌ ها و جامعه است و در این مسیر تمام توان خود را به کار گرفته ‌تا محیطی شاد و با نشاط را به کودکان و نوجوانان هدیه کند.
هادی ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهیدان و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی(ره) گفت: ملت ما بر پایه‌ اعتقاد و ایمان به ‌پاخواسته و برای حفظ فرهنگ دینی و ملی این کشور بهای سنگینی پرداخت کرده است.
در این مراسم مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوچوانان در کنار کارشناس آفرینش ‌های ادبی بخش ‌هایی از هفت‌ خوان رستم را اجرا کردند.
اعضای شاهنامه‌ خوان مرکز فرهنگی‌ هنری نیز که مقام‌ های زیادی در ویژه برنامه ‌های شاهنامه‌ خوانی کسب کرده ‌اند، بخش‌ هایی از داستا‌ن های پهلوانی شاهنامه را برای حاضران اجرا کردند که با استقبال مدیران و چهره ‌های فرهنگی هنری استان روبرو شد.
شاهنامه ‌خوانی یکی دیگر از اعضای کودک مراکز فرهنگی‌ هنری زاهدان بخش پایانی این برنامه بود که در مرکز تخصصی شاهنامه ‌خوانی و شاهنامه‌ پژوهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان انجام شد.
به گزارش ایرنا این مرکز به همت مرکز آفرینش‌ های ادبی استان و با هدف بالابردن سطح آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات فاخر ایران به ویژه فردوسی، افزایش توانایی شعرخوانی کودکان و نوجوانان، تشویق کودکان و نوجوانان به نیک ‌اندیشی و نیکوکاری، پایدارسازی اعضا و بالابردن سطح معلومات مربیان ادبی راه‌ اندازی شده است.
همچنین در این مرکز فضایی برای نقالی و پرده‌ خوانی، برگزاری کارگاه ‌های ادبی، کاردستی و نمایش خلاق، عروسک ‌سازی و نقاشی در نظر گرفته شده است.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.