رضا کیخواه آریا در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین یک عدد سلاح شکاری با قدمت حدود دو قرن از سوی یکی از شهروندان سیستانی به این موزه اهدا شد.
وی اظهار داشت: موزه مردم شناسی سیستان متشکل از پنج بخش مردم شناسی، پیش از تاریخ، تاریخ، اسلام و صنایع دستی سیستان با گنجینه های فراوان همواره آماده بازدید علاقه مندان به تاریخ این منطقه است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زابل ادامه داد: آثار به نمایش درآمده در این موزه از کشفیات باستانشناسی شهرسوخته، کوه خواجه، دهانه غلامان، کتاب های نفیس قرآنی، سکه های اسلامی، بازسازی زندگی مردمان نیم قرن گذشته سیستان و صنایع دستی است.
وی تاکید کرد: مردم با حضور در این مکان می توانند از نزدیک با تاریخ کهن سیستان آشنا شده و ایده بگیرند.
کیخواه آریا گفت: بخشی از این موزه به آثار اهدایی مردم اختصاص داده شده است به همین سبب علاقه مندانی که دارای آثار نفیس و تاریخی هستند می توانند این آثار را به موزه اهدا کنند.
منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان یکی از نقاط تاریخی ایران اسلامی و دنیا است که با داشتن مکان هایی همچون شهرسوخته، کوه خواجه، دهانه غلامان، قلعه رستم، آس باد و دیگر ابنیه های باستانی و تاریخی به بهشت باستان شناسان لقب گرفته است.
در مراسم اهدا آثار عکاسی حامد غلامی به موزه مردم شناسی زابل معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، معاون فرهنگی دانشگاه زابل، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل و شماری از خبرنگاران و فرهنگیان حضور داشتند.
7317 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.