علی خانقائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود 17 درصد از تلفات جاده ای سیستان و بلوچستان مربوط به راکبان موتور سیکلت است، یکی از طرح های مهم حوزه حمل و نقل در این استان اجرای طرح ارتقای ایمنی برای موتور سوراران است.
وی گفت: همچنین به منظور ارتقای ایمنی تردد وانت بارها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی ویژه رانندگان این وسایط نقلیه نسبت به توزیع اقلام کمک ایمنی نظیر کپسول آتش نشانی، برچسب شبرنگ و بازتابنده و مثلث احتیاط تاشو میان آنان اقدام کرده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: برچسب های شبرنگ و مثلث های احتیاط توزیع شده بهترین روش برای تشخیص وانت بارها در تاریکی شب به دلیل بازتاب و درخشندگی شبرنگ آن و به منظور هشدار و پیش آگاهی به سایر کاربران جاده ای است.
وی از اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده های سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: عملیات ایمن سازی فیزیکی محیط اطراف 32 مدرسه حاشیه راه های این استان امسال انجام شده است.
خانقائی افزود: همچنین برای بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی امسال آموزش های لازم به 6 هزار و 500 دانش آموزش در 50 باب مدرسه در حاشیه جاده های این استان ارائه شده است.
وی توزیع پنج هزار کوله پشتی، 2 هزار جامدادی، 2 هزار جعبه مداد رنگی، 10 هزار دفتر و 400بازی حافظه هر کدام با شعار درج شده ایمنی در میان دانش آموزان مدارس حاشیه جاده های سیستان و بلوچستان را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای فرهنگ سازی عنوان کرد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.