نیک محمد بلوچزهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این در 140 روستای دورافتاده و مرزی سیستان و بلوچستان امکان فعالیت سیم کارت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وجود نداشت اما هم اینک با انجام رومینگ این اپراتورها روی شبکه نورتل، مشترکین روستایی می توانند با استفاده از این بستر ارتباطی خدمات مورد نیاز خود را به کمک سیم ‌کارت ‌های ایرانسل و همراه ‌اول دریافت کنند.
وی افزود: همچنین به منظور افزایش بهره وری امکانات ارتباطی ایجاد شده در سطح سیستان و بلوچستان و بهبود پوشش جاده ای و روستایی، اپراتورهای ایرانسل و همراه اول اقدام به رومینگ مشترکین یکدیگر در شبکه خود کرده‌اند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پس از اجرای موفق فاز اول خدمات خرد بانکداری در 21 روستای استان با نصب دستگاه‌های خودپرداز پست‌ بانک در دفاتر ICT روستایی، در فاز دوم این طرح نیز 35 روستای دیگر از این خدمات بهره مند شدند.
بلوچزهی ادامه داد: از ابتدای سالجاری از 10 شهر جدید سیستان و بلوچستان هفت شهر به نسل 3 و 4 شبکه تلفن همراه ارتقا یافتند. به طوری که هم اینک از 48 شهر استان، 45 شهر به خدمات نسل 3 و 4 اپراتورها دسترسی دارند و پیگیری راه ‌اندازی این خدمات در شهرهای جدید ادامه دارد.
وی به خدمات تلفن ثابت در روستاهای سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: امکان نام نویسی تلفن ثابت در بیش از هزار و 500 روستای استان توسط مخابرات ایران فراهم شده است و در حال حاضر متقاضیان روستاهای هدف، می‌توانند با مراجعه به سایت مخابرات ایران برای سرویس موردنظر نام نویسی کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در فاز اول توسعه روستایی با همکاری شرکت های وب در سه هزار روستای سیستان و بلوچستان امکان واگذاری تلفن ثابت روی بستر LTE فراهم شده است و روستائیان می توانند با شماره گیری 1565 نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.