به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در تالار امام رضا(ع) این دانشگاه اظهار داشت: غزل و نصب مدیران علمی و دانشگاهی با دیگر آمدن و رفتن ها تفاوت دارد به طوری که خداوند نیز در قرآن تودیع و معارفه در حوزه علم را جداگانه توصیف می کند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکنون روسای متعددی را به خود دیده است و برای سنجش عملکرد هر یک از این افراد باید دید از خود چه به جا گذاشته اند.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در قرآن کریم تذکر داده شده است که اگر گفتند جایی را برای شخصی فراهم و یا جایگاهی را برای فردی خالی کنید حتما این کار را انجام دهید چرا که خداوند موقعیت بهتری را برای شما انتخاب خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مدیران جدید باید از مدیران گذشته قدردانی کنند، گفت: انتظار می رود کسی که به تازگی در منصب ریاست دانشگاه قرار می گیرد با امانت داری میراث گذشتگان خدمات جدیدی برای مردم و جامعه دانشگاهی این استان ارائه دهد.

**دانشگاه سیستان و بلوچستان ظرفیت بزرگی برای کشور است
رئیس سابق دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تمامی اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه اظهار داشت: رویکرد بنده و تیم همراه در این مدت حفظ کرامت انسانی جامعه دانشگاهی و همچنین ارتقای مسئولیت اجتماعی دانشگاه در جامعه بود.
دکتر محمدرضا بندانی افزود: با توجه به اینکه وجود دانشگاه سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران فرصت و ظرفیت بزرگی برای کشور محسوب می شود تلاش کردیم تا با برنامه حرکت کنیم.
وی افزود: برای این منظور سند راهبردی دانشگاه را مصوب کردیم که البته کامل نیست و در هر سال نیاز به بازنگری دارد.
وی پذیرش دانشجویان خارجی را یکی از راهبردهای اساسی برای تاثیرگذاری دانشگاه سیستان و بلوچستان در منطقه برشمرد و گفت: از تابستان امسال تاکنون 95 دانشجوی خارجی جدید برای تحصیل در این دانشگاه درخواست دادند که تا کنون 30 نفر آنان با موفقیت نام نویسی کردند. این در حالیست که هم اینک 20 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

** فضای دانشگاهی باید بدون حاشیه باشد
سرپرست جدید دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: فضای دانشگاه سیستان و بلوچستان باید به فضایی در شان این نهاد علمی ارتقا یابد که برای این منظور باید فضایی بدون حاشیه برای کارکنان و اعضای هیات علمی فراهم کرد.
دکتر غلامرضا رضایی افزود: مسائل آموزشی و پژوهشی تنها موضوعاتی نیستند که در مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستان باید به آنها رسیدگی شود بلکه موضوع اقوام و مسائل حاشیه ای در این دانشگاه باید مدیریت شود.
وی تصریح کرد: هدف بنده از گذشته خدمت به آموزش عالی سیستان و بلوچستان است و تمام سعی خود را در جهت پیشرفت این دانشگاه به کار خواهم بست.
به گزارش ایرنا رضایی متولد 1344 در شهرستان زاهدان، دارای مدرک دکترای ریاضی محض گرایش هندسه از دانشگاه شهید باهنر کرمان و دانشیار پایه 40 دانشکده ریاضی دانشگاه سیستان و بلوچستان است. از سوابق اجرایی وی می‌توان به مدیریت امور مالی دوره شبانه و آموزش‌های آزاد و مدیریت امور اداری و پشتیبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان در فاصله سال‌های 1381 تا 1387 اشاره کرد.
رضایی از مهر سال 1387 تاکنون ریاست دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر را عهده‌دار بوده‌ که ارتقای مجتمع آموزش عالی ایرانشهر به دانشگاه با پیگیری‌های مستمر وی طی سال‌های 1387 تا 1389 صورت پذیرفت.
وی در طول سنوات خدمت مدیریت اجرایی در شهرستان ایرانشهر بین سال‌های متوالی 1389 تا 1391 به عنوان مدیر نمونه دستگاه‌های اجرایی شهرستان ایرانشهر برگزیده شد.
در کارنامه تحقیقاتی و پژوهشی رضایی، چاپ 35 مقاله در مجلات علمی پژوهشی، 40 مقاله ارائه شده در کنفرانس و تألیف 2 جلد کتاب ثبت شده است.
از اهم فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی رضایی می‌توان راهنمایی و مشاوره 60 پایان‌نامه کارشناسی ارشد و راهنمایی 9 رساله دکتری اشاره کرد.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.