محمود دیانتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت سامانه بارشی که از روز شنبه وارد سیستان و بلوچستان شد و فعالیت های خفیفی در نزدیک سواحل این استان آغاز کرد امروز یکشنبه بارش های قابل توجهی را در جنوب این استان رقم زد.
وی ادامه داد: تا پیش از ظهر امروز از حدود 10 ایستگاه بارانسجی جنوب سیستان و بلوچستان گزارش بارندگی داشته ایم که بیشترین مقدار بارش ها مربوط به ایستگاه های بارانسنجی نیکشهر شامل چاهان و هلنچکان با میزان بارندگی 25 و 20 میلی متر است.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در قصرقند نیز بارش های قابل توجهی گزارش شده است، افزود: تا پیش از ظهر امروز از ایستگاه خودکار هواشناس قصرقند بیش از 13 میلی متر باران گزارش شده است.
وی بر ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: بر اساس خروجی مدل های پیش یابی همچنان بارش باران در نواحی مرکزی و جنوب استان ادامه دارد و با توجه به اینکه شدت بارش ها در این نواحی زیاد است توصیه می شود از قرارگیری در کنار رودخانه های فصلی و مناطق مستعد وقوع سیلاب خودداری شود.
دیانتی ادامه داد: میزان بارش ها در شهرستان های کنارک، شمال چابهار، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، دلگان، بزمان، ایرانشهر، خاش، مهرستان و سیب و سوران متوسط تا سنگین برآورد می شود بنابراین وقوع سیلاب و طغیان رودخانه های محلی در این مناطق دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: روز دوشنبه نیز فعالیت سامانه بارشی در نواحی جنوب، سواحل و برخی مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان شامل کنارک، شمال چابهار، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، دلگان، بزمان، ایرانشهر، خاش و مهرستان ادامه دارد که در نتیجه این فعالیت رگبار متوسط تا سنگین، رعد و برق، تندباد لحظه ای همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی انتظار می رود.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بعدازظهر دوشنبه تا چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد، در شمال این استان باد شدید و گرد و خاک و کاهش 8 تا 12درجه ای دما پیش بینی می شود.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.