به گزارش ایرنا نهم بهمن ماه سالجاری زمانی که مردم زاهدان در آستانه جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داشتند به ناگاه 2 شیء صوتی در خیابان بعثت این شهر منفجر شد که در نتیجه آن چهار نفر به طور سطحی مجروح شدند.
بعد از این اقدام سخیف و بی ارزش از نظر تاکتیکی و نظامی، صبح امروز نیز در اقدامی دیگر یکی از پایگاه های بسیج نیکشهر مورد تیراندازی کور قرار گرفت و در این میان تعدادی از نیروهای مخابرات سپاه که در حال سیم کشی پایگاه بودند مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. اما برخلاف حادثه چند شب گذشته در زاهدان که تلفاتی به همراه نداشت، بر اثر این تیراندازی در نیکشهر پنج نفر از کارکنان سپاه زخمی و یک نفر نیز شهید شد.
انجام چنین حرکات و اقدامات ناجوانمردانه آن هم همزمان با جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی معنایی جز خرابکاری و ایجاد رعب و وحشت ندارد. دشمنان جمهوری اسلامی ایران که در رسیدن به اهداف بزرگ خود یعنی براندازی این نظام پس از چهل سال تلاش ناکام ماندند هم اینک در این ایام سعی دارند با انجام چنین اقداماتی در نقاط مرزی کشور از حضور مردم در جشن ها و برنامه های دهه فجر جلوگیری کنند اما غافل از اینکه مردم مرزدار سیستان و بلوچستان هوشیارتر و بیدارتر از گذشته به این نقشه های نخ نما شده دشمن آگاهی دارند و همچنان نسبت به نظام و انقلاب وفادار ایستاده اند.

** امنیت شهر ما با این اتفاقات خدشه دار نمی شود
یکی از شهروندان نیکشهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالیان سال است که مردم شیعه و سنی زیر چتر امنیت انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان زندگی می کنند.
نعیم رئیسی افزود: هر سال مردم نیکشهر در طول دهه فجر به برپایی مراسم و برنامه های مختلف می پردازند و در کنار یکدیگر پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرند اما امسال عده ای تروریست سعی داشتند با انجام عملیاتی ناجوانمردانه کام مردم را در این ایام تلخ کنند.
وی ادامه داد: دشمنان انقلاب نمی دانند که با انجام این گونه اقدامات عزم مردم برای دفاع از انقلاب و نظام افزایش می یابد.
این شهروند بلوچ و اهل سنت نیکشهری در توصیف اوضاع این شهر خاطر نشان کرد: هم اینک اوضاع شهر آرام است و مردم با آرامش به کار روزمره خود مشغول هستند و اینگونه حرکات کور هیچ خللی در امنیت و آرامش مردم و زندگی مسالمت آمیزشان ایجاد نمی کند.

** امسال پرشورتر از قبل در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهیم کرد
یکی دیگر از شهروندان نیکشهری نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: به نظر من انجام چنین حرکاتی آن هم در ایام دهه فجر تنها دست و پازدن های بی مورد دشمنان برای ناامید کردن مردم و عقب نشینی آنان از شرکت در مراسم ویژه این ایام است.
محمد شهلی بر ادامه داد: از طرفی گروهک های تروریستی به عنوان مزدوران استکبار قصد دارند با انجام اقدامات کور و بزرگنمایی آن در رسانه های بیگانه از یک طرف امنیت حاکم در جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کنند و به استان مرزی سیستان و بلوچستان انگ ناامنی بزنند و از سوی دیگر اربابان خود را برای پرداخت جیره به آنان خشنود سازند.
وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب از وفاداری و پایبندی مردم این استان به نظام غافل هستند و نمی دانند که امسال پرشور تر از سال های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهیم کرد.
یوسف چاکرزهی یکی دیگر از شهروندان نیکشهری نیز گفت: گروهک های تروریستی مدعی دفاع از حقوق بلوچ و اهل سنت هستند در حالی که در هر اقدام تروریستی تعدادی از مردم بلوچ و اهل سنت را هدف قرار می دهند و در تیراندازی کور امروز نیز چندنفر از برادران شیعه و سنی زخمی شدند و این خود نشان می دهد که نوکران استکبار برای فریب مردم فریاد دفاع از بلوچ سرمی دهند.
وی افزود: حساب یک عده خودفروخته و مزدور از اهل سنت و بلوچ جداست و مردم ما این را به خوبی می دانند و به شعارهای فریبکارانه این قبیل گروهکها هیچ اهمیتی نمی دهند.

**امنیت و آرامش در نیکشهر برقرار است
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدنبال تیراندازی کور صبح امروز به یکی از پایگاههای بسیج نیکشهر، با حضور و هوشیاری نیروهای انتظامی و امنیتی امنیت و آرامش در این شهرستان برقرار و آیین های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به روال عادی ادامه دارد.
محمد هادی مرعشی افزود: در این حادثه تعدادی از نیروهای مخابرات سپاه که در حال سیم کشی پایگاه بودند مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.
وی ادامه داد: بر اثر این تیراندازی پنج نفر از کارکنان سپاه زخمی و یک نفر نیز شهید شد.
سخنگوی شورای تامین سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حال مجروحان رضایت بخش است، تصریح کرد: اوضاع تحت کنترل است و هیچ خللی در کار روزانه مردم و دستگاههای اجرایی ایجاد نشده و ویژه برنامه های دهه فجر نیز به حالت عادی و در امنیت و آرامش در حال برگزاری است.
مرعشی تصریح کرد: نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاه در حال پیگیری موضوع و شناسایی و دستگیری مهاجم یا مهاجمان هستند.
به گزارش ایرنا براساس اعلام برخی منابع خبری گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل مسئولیت این دو حادثه را برعهده گرفته است. بنا بر اعلام مسئولان ارشد سیستان و بلوچستان مقر اصلی این گروهک در خاک کشور پاکستان است. از ابتدای سال جاری تا کنون اعضای گروهک تروریستی جیش العدل حرکات و اقدامات کور متعددی در نقاط صفر مرزی این استان انجام داده اند که با مقاومت مقتدرانه مرزداران شیعه و سنی در اهداف خود ناک مانده اند.
پیش از این آخرین اقدام ناموفق این گروهک تروریستی انفجار خودروی حامل مواد منفجره در مقابل ستاد انتظامی شهرستان چابهار در پاییز امسال بود که همسو با تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران رخ داد.
برخی منابع از جمله دادستان نیکشهر پیش از این اعلام کردند که 2 نفر مهاجم مسلح از دیوار کوتاه پایگاه بسیج به سمت نیروهای سپاه تیراندازی کردند که یک نفر شهید و پنج نفر زخمی شدند.
درپی این اقدام کور، نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاه در حال پیگیری موضوع و دستگیری عوامل این اقدام تروریستی هستند.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.