مجتبی پیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل 65 طرح بهبود تولیدات گیاهی ،13طرح بهبود تولیدات دامی، 92طرح آب و خاک و امور فنی مهندسی، 34طرح امور عشایری، هشت طرح شیلات آب‌های داخلی و هشت طرح منابع طبیعی و آبخیزداری است.
وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال هزار و 542 نفر به طور مستقیم و 41 هزار و 873 نفر به طور غیر مسقیم در سیستان و بلوچستان فراهم می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین هفت هزار و 260خانوار روستایی و عشایری از مزایای آن بهرمند خواهند شد.
وی بیان کرد: برای اجرای این طرح ها 148میلیارد و 308 میلیون ریال از محل سرمایه‌ گذاری و مشارکت بخش خصوصی تامین و پرداخت شده است.
پیری بیان کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیت های بسیار بالا در حوزه کشاورزی و زیربخش های مهم آن و اقلیم بسیار مناسب تولید محصولات زراعی در فصل زمستان، میوه های گرمسیری و سردسیری و محصولات متنوع دامی و شیلات در آبهای ساحلی و فراساحلی و منابع آبی داخل با پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی و دیگر زمینه ها می تواند تامین کننده نیاز بازار داخل و صادرات به دیگر کشورها باشد.
وی افزود: دولت در سالهای اخیر با انجام طرح های مهم نظیر آبیاری با لوله به 46 هزار هکتار از زمین های دشت سیستان و اجرای طرح آبیاری تحت فشار در جنوب سیستان و بلوچستان توجه ویژه ای به بخش کشاورزی استان داشته که نوید دهنده آینده روشن در این بخش است.
مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زندگی 70 درصد مردم استان وابسته به کشاورزی است، افزود: این استان با وجود ظرفیت های فراوان با مشکلاتی نظیر خشکسالی چندین ساله روبه روست که زندگی بخش قابل توجه ای از مردم آن را که در این بخش مشغول فعالیت هستند تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.