به گزارش ایرنا فرهاد دژپسند پنجشنبه شب در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و تجار سیستان و بلوچستان در زاهدان با بیان اینکه هدف دولت با حمایت از تولید و سرمایه گذاری کمک همه جانبه به مردم است اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار، کاهش آسیب های نظام مالیاتی و گمرک بر کسب و کار در قالب این رویکردها مورد توجه قرار دارد.
وی با بیان اینکه جنوب شرق و شرق کشور بویژه سیستان و بلوچستان از نظر زیرساخت ها محروم هستند گفت: به برکت انقلاب اسلامی تحول بنیادی در سرمایه گذاری دولت در این استان ایجاد شده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: سیستان و بلوچستان از ظرفیت های فراوانی نظیر تجارت، معادن، اقتصاد آب، کشاورزی و غیره برخوردار است که می توان با سرمایه گذاری در این بخش ها توسعه، اشتغال و تولید را در منطقه به ارمغان آورد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان همچنین از سرمایه انسانی مطلوبی نیز برخوردار است گفت: اگر برنامه راهبردی مناسب برای استان تدوین و بر روی آن نظارت و پیگیری لازم صورت گیرد می توان شاهد پیشرفت این نقطه از ایران اسلامی بود.
دژپسند تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با برخورداری از فرصت مرز و تنها بندر اقیانویسی و دسترسی به بازارهای آسیای میانه می تواند سرمایه خارجی را با سودآوری خوب برای خود رقم زند.
وی افزود: راه موثر رفع شکاف سرمایه و ایجاد موتور رشد منطقه سرمایه گذاری خارجی در سیستان و بلوچستان است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: تنها در انتظار منابع دولتی بودن سبب رفع مشکل سیستان و بلوچستان نمی شود بلکه همت و بسیج همه ی افراد را می طلبد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان هم اینک در رده های نخست سرمایه گذاری خارجی در کشور قرار دارد گفت: می توان ضمن جلب نظر سرمایه خارجی با استفاده از تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی توسعه این استان را رقم زد.
دژپسند با اشاره به تسهیلات اعطایی بانک ها در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در 9 ماهه نخست امسال 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این استان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه رمز جهش اقتصاد سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری است اظهار داشت: ضروریست یک دروازه مشترک بین ایران و پاکستان ایجاد شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی بر راه اندازی مرکز سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: به حمیرا ریگی تنها سفیر این استان در برونئی تاکید کردیم ثروت های مردم آن کشور را به سمت سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان سوق دهد.
وی بر رفع موانع در حوزه گمرک، مالیات و غیره برای سرمایه گذاری بیشتر در سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا شماری از فعالان اقتصادی و تجار سیستان و بلوچستان مشکلات حوزه فعالیتی خودشان را با وزیر امور اقتصادی و دارایی در میان گذاشتند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.