سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان از کمبود 14 هزار معلم در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، منصور نیک پناه گفت: امسال هزار و ۲۰۰ دانشجو معلم پذیرش شده‌اند که به دلیل کمبود فضا ۵۰۰ دانشجوی معلم در شهرهای زابل، ایرانشهر، سراوان و چابهار اسکان یافتند.
 
وی افزود: از طریق آزمون‌های ورودی، امسال دو هزار دانشجو معلم به این دانشگاه اضافه شد، البته یکسری تنگناها و مشکلات هم وجود دارد و با وجود ایجاد دو هزار شغل اما به لحاظ کمبود فضاهای آموزشی مناسب و حمایت نشدن از سوی مسئولان با مشکل پذیرش مواجه هستیم.
 
نیک پناه گفت: در صورتی که دانشجویان جدید جذب شوند و کمبود فضای آموزشی نیز برطرف شود قادر خواهیم بود تا از میان ۳۰ هزار دانشجو معلم پذیرش شده در کشور بالاترین پذیرش را به استان اختصاص دهیم و پس از آموزش‌های لازم آنها را به مجموعه همکاران خود در آموزش و پرورش بیفزاییم تا کمبود معلم استان در سال‌های آینده برطرف شود.
 
سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان ادامه داد: چنانچه اهرم‌های تأثیرگذار ایجاد شود امکان جبران عقب‌ماندگی در رفع کمبود معلم خواهد بود، در ۴۰ سال از عمر انقلاب، خدمات زیادی توسط نظام در حوزه‌های مختلف انجام شده است اما دانشگاه فرهنگیان در این میان مغفول مانده است که باید به آن بیشتر توجه داشت.
 
وی ادامه داد: ۱۴ رشته در دو پردیس دانشگاه فرهنگیان دختر و پسر این مرکز فعال است که در صورت در اختیار داشتن فضاهای آموزشی مناسب‌تر قادر به پذیرش دانشجو در دیگر رشته‌ها خواهیم بود.
 
وی اضافه کرد: از ۱۲ مرکز فعال تربیت معلمی که در سال‌های گذشته وجود داشت فقط دو مرکز در استان فعال مانده است. امسال توانسته‌ایم مراکز تربیت معلم زابل، ایرانشهر، سراوان و چابهار را مجدد فعال و برخی از داشجویان پذیرفته شده را در این شهرستان‌ها هدایت کنیم تا قسمتی از کمبود فضاهای آموزشی جبران شود.
 
نیک پناه بیان کرد: ۱۱۰ دانشجو معلم در قسمت پسران و ۸۰ نفر در حوزه خواهران بر اساس فضای موجود آموزشی پذیرش شدند که در صورت در اختیار قرار گرفتن امکانات و فضای آموزشی بیشتر قادر خواهیم بود این تعداد را به سه هزار نفر برسانیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.