مسعود اعلائی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه اندازی مرکز ارائه خدمات و انجام آزمایشات قبل از ازدواج برای تشخیص بیماریها به ویژه تالاسمی نیاز است تا شاهد افزایش سالانه 20 بیمار تالاسمی در این شهرستان نباشیم.
وی بیان کرد: براساس آمارهای رسمی و غیررسمی هم اینک مبتلایان به بیماری تالاسمی در این شهرستان 568 نفر است که هشت نفر از این بیماران را اتباع خارجی و 10 نفر را نیز فاقدان شناسنامه تشکیل می دهند که به همه این افراد خدمات رایگان ارائه می شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار ادامه داد: روزانه حدود 35 واحد خون برای بیماران تالاسمی چابهار نیاز است اما نمی توانیم به موقع این نیاز را تامین کنیم.
وی افزود: تالاسمی یک نوع بیماری ارثی خونی است که از والدین به فرزندان منتقل و باعث کم خونی در فرد مبتلا می شود و نیاز خونی زیادی دارد.
اعلائی گفت: بیماران تالاسمی خاطرات کودکی‌ شان مشترک است بطوریکه تخت، بیداری‌ های شبانه، سرنگ و تزریق را چندان متوجه نیستند ولی وقتی بزرگ شدند دغدغه ‌شان چیزی فراتر از وحشت از درد آمپول ‌های هر روزه است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار تصریح کرد: به علت محرومیت و فقر حاکم بر بسیاری از خانواده های مبتلایان به این بیماری در چابهار توانایی عزیمت به مرکز استان و سایر نقاط کشور برای انجام آزمایشات مهم و درمان نیست و این امر منجر به بروز مشکلاتی برای بیماران می شود.
اعلائی گفت: مراجعین روزانه بیماران تالاسمی چابهار متوسط 35 نفر است و متوسط 30 کیسه واحد خون (450 سی سی) در روز تزریق می شود.
وی افتتاح مرکز درمانی بیماران خاص در بیمارستان امام علی (ع) چابهار را نقطه قوت نرخ درمان در این شهرستان عنوان کرد و گفت: مرکز درمانی بیماران خاص با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به تعداد 25 تخت برای خدمات دهی به شهروندان در آذر ماه امسال راه اندازی شده است.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.