دکتر محمد هاشمی شهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت، تسهیلات زایمانی، اورژانس پیش بیمارستانی و جاده ای، مرکز خدمات جامع بیماری های مزمن غیر واگیر، خانه پزشکان و طرح توسعه دانشکده دندانپزشکی است.
وی زیر بنای تمام این طرح ها را پنج هزار و 627 متر مربع ذکر کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: موفقیت حوزه سلامت سیستان و بلوچستان در زمینه کاهش شاخص های ابتلا به بیماری ها و افزایش کمی و ارتقاء کیفی زیرساخت های ارائه خدمات ثمره گام های استوار مسئولان انقلاب در چهل سال گذشته است.
وی ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی علاوه بر توسعه زیر ساخت های بهداشتی در بخش درمان سیستان و بلوچستان نیز شاهد توفیقات قابل توجه ای هستیم که از آن جمله می توان به بخش های تخصصی درمان ناباروری، وجود بخش های جراحی قلب، پیوند کلیه، پیوند قرنیه، تعویض مفاصل و راه اندازی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی الزهراء (س) زاهدان که قابل رقابت با مراکز چشم پزشکی پیشرفته دنیاست و پیشرفته ترین میکروسکوپ ها و ماهر ترین اعضای هیات علمی را دارد اشاره کرد.
هاشمی شهری با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برقراری عدالت در توزیع خدمات بود اظهار داشت: به میمنت انقلاب شکوهمند اسلامی عدالت در سلامت همزمان با توسعه سایر بخش ها رونق یافت به طوریکه هم اینک در بسیاری از شاخص ها در سیستان و بلوچستان حرف های زیادی برای گفتن داریم.
وی ادامه داد: در طول چهل سال پیروزی انقلاب تعداد بیمارستان های سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور از هشت بیمارستان به 26 باب افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: همچنین تعداد تخت های بستری از 335 تخت قبل از پیروزی انقلاب هم اینک به بیش از 2 هزار و 745 تخت و پایگاه های اورژانس از هشت عدد به افزون بر 135پایگاه رسیده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستانهای زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران ، میرجاوه و مهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای جنوبی استان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.