حمید اربابی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به علت وزش توفان شن، گرد و خاک و افزایش غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان مدارس ابتدایی شیفت عصر این شهرستان تعطیل شد.
**توفان شن موجب کندی تردد خودروها در مسیرهای زاهدان شد
فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: وزش توفان گرد و خاک از امروز/سه شنبه/ در مسیرهای زاهدان - بم و سفیدآبه موجب کندی تردد خودروها در راههای ارتباطی این منطقه شد.
سرهنگ کشواد بهروزی اظهار داشت: برابر پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از امروز صبح تا فردا در نواحی مرکزی و غربی استان وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک و توفان شن می شود.
وی با توجه به شرایط جوی حاکم بر منطقه و کاهش دید افقی از رانندگان خواست تا با رعایت سرعت مطمئنه در این محورها سفری ایمن برای خود و دیگران فراهم کنند تا شاهد حوادث تلخ جاده ای نباشیم.
به گفته رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید در زاهدان لحظاتی قبل تبدیل به توفان شدید گرد و خاک شد که بر اثر آن دید افقی در محل فرودگاه بین المللی زاهدان به 100 متر کاهش یافت.
محمود دیانتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توفان گرد و خاک از پدیده های مخرب جوی است و زمانی از سوی هواشناسی گزارش می شود که سرعت باد بیش از 54 کیلومتر بر ساعت و همزمان دید افقی به زیر هزار متر برسد.
وی با بیان اینکه توفان کنونی زاهدان از نوع شدید است، ادامه داد: تا این لحظه بیشینه سرعت توفان به 80 کیلومتر بر ساعت رسیده و گرد و خاک حاصل از آن کیفیت هوا را نیز به شدت کاهش داده است.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره بر اینکه این شرایط سبب اختلال یا کندی تردد در حمل و نقل زمینی و ریلی منتهی به زاهدان شده است، افزود: علاوه بر این فعالیت های فرودگاه بین المللی زاهدان نیز به جهت شدت توفان با اختلال همراه شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.