به گزارش ایرنا منصور نیک پناه روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان در گذشته دارای 12 مرکز تربیت معلم بود که بنا به دلایلی هم اینک به 2 مرکز کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه این استان هم اینک با کمبود 14 هزار معلم رو به رو است افزود: ظرفیت 2 مرکز دانشگاه فرهنگیان دختران و پسران زاهدان به ترتیب 80 و 110 نفر است.
سرپرست مدیریت پردیس های دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: امسال با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب شاهد افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان کشور بودیم که در این راستا با توجه به نیاز استان به معلم این دانشگاه اقدام به پذیرش هزار و 200 دانشجو کرده است.
نیک پناه افزود: برای 500 نفر از دانشجویان تازه پذیرش شده استان در شهرستان های زابل، ایرانشهر، سراوان و چابهار کلاس دایر شده است.
وی ادامه داد: همچنین علاوه بر دانشجویان ورودی از طریق آزمون سراسری 500 دانشجو نیز براساس ماده 28 و معلمان درحال گذراندن دوره ناپیوسته درحال تحصیل هستند به طوری که هم اینک حدود 2 هزار دانشجو دراین دانشگاه در حال گذراندن دوره آموزش عالی هستند.
سرپرست مدیریت پردیس های دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از آنجایی که برای آزمون سال آینده پذیرش 30 هزار دانشجو در کشور مورد توجه قرار گرفته است در صورت فراهم شدن امکانات و فضای مورد نیاز در این استان امکان پذیرش سه هزار نفر در این دانشگاه وجود دارد اما فعلا از نظر فضای آموزشی در مضیقه قرار داریم.
نیک پناه تصریح کرد: با توجه به اینکه اختصاص این ردیف های پذیرش برای یکبار انجام می شود در صورتی که به هر دلیلی نتوانیم از این ردیف درنظر گرفته شده به خوبی استفاده کنیم فرصت بدست آمده از بین می رود و دیگر ردیف اختصاص نمی یابد.
وی افزود: ضروری است همه مسئولان استانی دست در دست هم دهند و با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود استان بویژه اماکن و فضاهای خالی که بسیار هم هستند از این ردیف استخدامی برای جوانان استان بهره گیریم.
وی تعداد رشته های فعال دانشگاه های فرهنگیان سیستان و بلوچستان را 14 رشته ذکر کرد و افزود: با توجه به وجود اعضای هیات علمی برجسته در استان امکان افزایش رشته های این دانشگاه در صورت در نظر گرفتن فضاهای جدید وجود دارد.
سرپرست مدیریت پردیس های دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: قدمت دانشگاه فرهنگیان در این استان 48 سال یعنی بیشتر از عمر همه دانشگاه های استان است اما از نظر فضا و امکانات در حق این دانشگاه جفا شده است.
به گزارش ایرنا، 720 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 97 -98 در 6 هزار و 600 مدرسه در حال تحصیل هستند.
7316 **608
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.