به گزارش ایرنا ادهم کرد زابلی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همچنین 101 طرح نیمه تمام در سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی 50 تا 70 درصد در دست ساخت است که درصورت تخصیص 220 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بزودی شاهد بهره برداری آنها خواهیم بود.
وی افزود: از سال 95 تاکنون 70 زمین چمن مصنوعی در سیستان و بلوچستان افتتاح شده که از این نظر در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده ایم.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین 30 زمین چمن مصنوعی نیز تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.
وی تاکید کرد: سرانه ورزشی سیستان و بلوچستان هم اینک 43 سانتی متر است که با بهره برداری از 101 طرح نیمه تمام و 30 چمن مصنوعی در دست ساخت بزودی به 53 سانتی متر می رسد.
کرد زابلی متوسط سرانه ورزشی در کشور را 76 سانتی متر ذکر کرد و ادامه داد: بیشترین سرانه ورزشی سیستان و بلوچستان با 75 سانتی متر به زهک و کمترین با 16 سانتی متر به چابهار اختصاص دارد.
وی گفت: امسال 39 میلیارد تومان به طرح های عمرانی ورزشی سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم اینک رتبه این استان از نظر تعداد امکان ورزشی در کشور 25 است که با راه اندازی طرح های در دست ساخت رتبه 15 کشور را کسب می کنیم.

** افتتاح 12 طرح ورزشی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
کرد بیان کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 12 طرح ورزشی با اعتبار 41 هزار و 800 میلیون ریال در سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.
وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها ضمن اشتغالزایی افزون بر 15 نفر زمینه بهره مندی 105 روستای سیستان و بلوچستان از فضای استاندار ورزشی فراهم می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افتتاح زمین چمن مینی فوتبال در شهرستان های مهرستان، هامون، سراوان، سیب و سوران، زاهدان، خاش، زابل، میرجاوه و فنوج را از جمله مهمترین طرح قابل افتتاح دهه فجر این استان ذکر کرد.
وی افزود: همچنین بهسازی و نوسازی خوابگاه صالحین و دهکده المپیک زاهدان از دیگر طرح های دهه فجر امسال است.
کرد زابلی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر 500 ویژه برنامه در سیستان و بلوچستان اجرا می شود گفت: رژه موتور سواران، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، افتتاح نمایشگاه تخصصی ورزش، همایش ها و جشنواره های مختلف، تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش زاهدان و برپایی انواع رقابت های مختلف ورزشی از مهمترین برنامه های این ایام در استان است.

** راه اندازی 151 خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 151 خانه ورزش روستایی این استان با هدف توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت استانداری، ستاد مبارزه بامواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور تجهیز شدند.
وی با بیان اینکه برای راه اندازی هرخانه ورزش روستایی 50 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است گفت: تا پایان دهه فجر تجهیزات 51 خانه ورزش روستایی این استان نیز تحویل داده می شود تا تعداد این خانه ها به 200 عدد برسد.
کرد زابلی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان در راه اندازی خانه های ورزش روستایی در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: همچنین 14 خانه جوان نیز تاکنون در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.

** 52 ورزشکار سیستان و بلوچستان به اردوی تیم ملی دعوت شدند
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: 52 ورزشکار استان بعد از کسب موفقیت در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر 12 تا 15 سال به اردوی تیم ملی دعوت شدند که در تاریخ ورزش این نقطه از ایران اسلامی بی سابقه است.
وی افزود: کاروان هامون تا مکران متشکل از 600 ورزشکار سیستان و بلوچستان امسال در نخستین دور رقابت های المپیاد استعدادهای برتر کشور شرکت کردند.
کرد زابلی ادامه داد: در این دوره از رقابت ها 241 ورزشکار نونهال پسر و 159 بانوی ورزشکار سیستان و بلوچستان به ترتیب در قالب 39 و 29 رشته شرکت کردند.
وی بیان کرد: در این دوره از المپیاد ورزشی تاکنون ورزشکاران سیستان و بلوچستان موفق به کسب 32 مدال رنگارنگ شده اند.

** سیستان و بلوچستان دارای کمترین بیمه ورزشی در کشور
کرد گفت: هم اینک 46 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از 50 هیات استانی و 500هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند که از نظر تعداد ورزشکاران بیمه شده در رتبه آخر کشور قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.