به گزارش ایرنا معصومه هادی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 29 مرکز ثابت و سیار پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر سیستان و بلوچستان در ایام دهه فجر آماده خدمت رسانی فرهنگی، ادبی و پیام آور بازی، شادی و نشاط به کودکان و نوجوانان استان هستند.
وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 44 تاسیس شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه مهربان بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی با تلاش بیشتر و گسترده تر راه خود را در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی و ارتباط با کودکان و نوجوانان ادامه داده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: تا سال 57 پنج مرکز کانون پرورش فکری در استان فعال بوده که هم اینک به 29 مرکز افزایش یافته است.
وی افزایش فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون های پرورش فکری سیستان و بلوچستان از 10 مورد به 42 مورد را از جمله مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه کودک و نوجوان ذکر کرد.
هادی گفت: سال 57 تنها سه شهرستان سیستان و بلوچستان دارای کانون پرورش فکری بودند که با عنایت مسئولان هم اینک 17 شهرستان استان از این ظرفیت برخوردار هستند.
وی اساس کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برمبنای کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: تعداد کتاب های این نهاد از 20 هزار جلد قبل از انقلاب اسلامی هم اینک به 365 هزار و 354 جلد رسیده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان بیش از 32 هزارجلد کتاب نیز از مهرماه امسال تاکنون توسط این نهاد به مدارس، مساجد و کتابخانه های روستایی و شهری اهدا شده است.
هادی افزایش تعداد اعضای کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان را بیش از 42 هزار نفر ذکر کرد.
وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب در کانون پرورش فکری استان، افتتاح مرکز شاهنامه خوانی، برپایی همایش ادبی آهنگ بهاران و برگزاری جشن های فجر در مراکز کانون سراسر استان از مهمترین برنامه های پیش بینی شده دهه فجر امسال است.
هادی افزود: اجرای ویژه برنامه های مختلف توسط گروه 40 نفره از کودکان و نوجوانان، سرود خوانی در راهپیمایی 22 بهمن با پوشش خاص ملی اسلامی، تشکیل انجمن تفکر خلاق و نمایش برای نوجوانان، پخش فیلم ها و انیمیشن های انقلاب در حوزه کودک و نوجوان در سینما، برپایی نمایشگاه حمایتی فروش سازه های سفال و آثار هنری کودکان و نوجوانان و حضور کتابخانه های سیار در نقاط مختلف استان از دیگر برنامه های پیش بینی شده دهه فجر امسال است.
وی گفت: دیدار و دوستی 40 فرزند شهید با 40 کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از محوری ترین برنامه های این نهاد با هدف پیوند دوستی بین این کودکان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: کودکان و نوجوانان و مربیان از دستاوردهای انقلاب اسلامی کتاب ساخته اند که از بین تمامی آثار 40 کتاب به عنوان برترین ها انتخاب شده است.
وی بر مشارکت خیران در راه اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به نیاز سیستان و بلوچستان به افزایش این کانون ها تاکید کرد.
هادی با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش در زمینه بازی و یادگیری و تجهیز مدارس به کلاس اسباب بازی گفت: برای اولین بار در استان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش اخیرا اقدام به راه اندازی کلاس درسی بر مبنای یادگیری از طریق اسباب بازی ایرانی اسلامی در یکی از مدارس شده است.
وی افزود: هرچه کودکان در سنین خردسالی و کودکی در محیط متنوع و جذاب آموزش ببینند یادگیری ماندگارتر خواهد شد و کانون محیط متنوع یادگیری را فراهم کرده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار داشت: باید با روش های متفاوت و جذاب ارزش ها را به کودکان منتقل کنیم و از آنها سفیرانی برای فرهنگ و تثبیت هویت فرهنگی و ملی بسازیم.
وی گفت: هویت فرهنگی مقوله مهمی در هر کشوری است و ما اگر بخواهیم این هویت فرهنگی را تثبیت کنیم باید توجه ویژه ای به حوزه کودک و نوجوان داشته باشیم.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.