به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی روز پنجشنبه در نشست صمیمانه فرماندهان انتظامی خاش با امامان جمعه شیعه و سنی، علما و بزرگان و معتمدان در سالن تبلیغات اسلامی این شهرستان با تجلیل از برنامه ریزی مسئولان خاش برای بیان خدمات چهل ساله نظام بیان کرد: اعتماد مردم به روحانیت اصیل و باور داشتن به توان امام راحل و انگیزه های دینی مردم برای مقابله با ناهنجاری ها مانند کشف حجاب و بازیابی هویت اصیل ایرانی و اسلامی از دیگر ویژگی های این انقلاب و نظام است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: مردم ایران با ویژگی وفاداری و حماسه آفرینی، مرزداری، فرهنگ و تمدن غنی، به خوبی توانستند این انقلاب را به پیروزی برسانند و آن را در چهار دهه به عنوان الگوی برتر وحدت و برادری و زیست مسالمت آمیز به دنیا معرفی کنند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امنیت پایدار در ایران سربلند بویژه استان سیستان و بلوچستان با همکاری مردم به دست آمده که این نعمت بزرگ در قبل از انقلاب کمتر وجود داشته است.
آیت الله سلیمانی ضرورت پاسبانی و دفاع از ارزشهای والای انقلابی و اسلامی، شناخت تهدیدات دشمنان، اجرای دستورات الهی و عبرت گرفتن از سرنوشت اقوام گذشته و رجوع به تاریخ و مشارکت دادن مردم در امور را مورد تاکید قرار داد و افزود: ابرقدرتهای شرق و غرب بدون کمک مردم نمی توانند به موفقیت برسند و اصل و شاخص در رسیدن به موفقیت ها مردمی بودن است.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف انقلاب برای سرنگون کردن حکومت ظلم و ستم شاهنشاهی مهمترین ویژگی ماندگاری این نظام است که در چهار دهه گذشته به خوبی توانسته عظمت و ابهت خود را به دنیا عرضه کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: دشمنان در چهار دهه عمر پربرکت انقلاب با ترفندهای مختلف، اعمال تحریم و فشار و انجام اقدامات تروریستی و غیره تلاش کردند به این نظام و کشور و ملت آسیب وارد کنند اما با هوشیاری مردم در رسیدن به اهداف شان ناکام ماندند.
عضو خبرگان رهبری نقش علما و بزرگان و معتمدان را برای حل مشکلات و معضلات و کاهش دادن آسیب ها و موفقیت و تثبیت انقلاب مهم ارزیابی کرد.
آیت الله سلیمانی متذکر شد: مردم با حضور در انتخابات مختلف و راهپیمائی های 22 بهمن و غیره به این نظام اعتبار بخشیده اند لذا توصیه می کنیم حضور مردم را هم در شکوفا کردن ظرفیت ها و پرورش استعدادها و توسعه سرمایه گذاری ها مورد توجه بیشتر قرار دهیم زیرا پتانسیل های هر منطقه با همکاری مردم به مرز شکوفائی می رسد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: شهر خاش نیز هم اینک بعنوان شهر دانشگاهی شناخته می شود و در دانشگاهها باید نیروی انسانی توانمند تربیت شوند.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر جبران عقب ماندگی ها با تشکیل اتاق های فکر و سهیم کردن سرمایه گذاران در امور توسعه ای گفت: حمایت از صاحبان صنعت و سرمایه، توسعه کشاورزی و دامداری برای رسیدن به رشد و بالندگی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید بیش از پیش مورد توجه باشد.
آیت الله سلیمانی با قدردانی از جذب نیروهای بومی در استان از سوی دولت و نهادهای امنیتی و انتظامی افزود: فرهنگ اسکان توریست، رونق دادن صنعت گردشگری، تعاون در مدرسه سازی و رونق صنایع را باید در استان تقویت کنیم و این کار با سرمایه گذاری در تفتان و غیره شکل بگیرد تا امنیت و توسعه در خاش و استان بومی سازی شود.
نماینده رهبری در امور اهل سنت استان اظهار داشت: خاش از ظرفیت های چشمگیری برای سرمایه‌گذاری و ارتقای شاخص های توسعه ای برخوردار است که باید از هر جهت مورد توجه دولت و مسئولان قرار گیرد.
امام جمعه شهرستان خاش نیز با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تاکید بر اینکه هم افزایی و همگرایی اقشار مختلف مردم با مسئولان و شناخت از توطئه های دشمنان و داشتن هوشیاری و بصیرت دارای اهمیت می باشد از نقش و تلاش های ارزشمند نیروی انتظامی برای تحقق شاخص های امنیت و پیشگیری از شرارت ها و کاهش جرائم تقدیر کرد.
حجت الاسلام غلام رضا دهقان افزود: تحریم ها و توطئه های دشمنان علیه اسلام و کشور با شدت فراوان ادامه دارد که مقابله با تهدیدها و نقشه های شوم دشمنان با اتحاد و انسجام اقشار جامعه و ایستادگی و برخورد تهاجمی با مستکبران دست یافتنی است.
امام جمعه اهل سنت خاش نیز با بیان اینکه برای این انقلاب خون مطهر فرزندان ملت بزرگ ایران ریخته شده است؛ از مقوله امنیت به عنوان یک نعمت ارزشمند یاد کرد که برای اقشار مختلف جامعه دارای اهمیت است.
مولوی محمدعلی شهنوازی با آرزوی موفقیت برای خدمتگزاران نظام اسلام و تداوم عمر انقلاب اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی از سوی دولتمردان و سپاه سرافراز در منطقه انجام شده و این خدمات مانند خورشید تابان در فضای آسمان می درخشند.
فرماندار شهرستان خاش هم با گرامیداشت ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نظام شکوهمند اسلامی ایران در چهار دهه از عمر خود دشواری های فراوانی را تجربه کرده و به همت مسئولان و حضور پرشور اقشار مختلف مردم در صحنه ها از گزند آسیب ها دور مانده و به عزتمندی دست پیدا کرده است.
حمیدالدین یوسفی ادامه داد: مردم غیور و وفادار خاش همگام با سایر اقشار ملت بزرگ ایران برای کشور افتخارآفرینی کرده و در شکل گیری و ثبات آن سهیم بوده اند.
وی با برشمردن ظرفیت های مختلف گردشگری، صنعتی، کشاورزی، مرز و نیروی انسانی کارآمد خاش ادامه داد: دولت در حوزه های مختلف برای ارائه خدمت به مردم هدفگذاری کرده و در سالهای اخیر شاهد موفقیت های چشمگیر در امر خدمت رسانی به مردم بوده ایم.
فرماندار خاش پرداخت 370 میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی و کشف معادن و ارتقای شاخص های امنیتی و کاهش دادن اختلافات قومی و مقدم کردن پیشگیری از وقوع جرم با همکاری مردم و اعضای شورای تامین را از موفقیت های مسئولان شهرستان خاش در سالجاری عنوان کرد.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست صمیمی با اشاره به اینکه افزون بر یکهزار نفر از نیروهای بومی استان در انتظامی جذب شده اند، بیان کرد: پلیس به دنبال انجام اقدامات پیشگیرانه با بهره گرفتن از ظرفیت های مردم و مشارکت دادن آنان در امور است لذا نقش بزرگان و ریش سفیدان در کاهش جرائم و ارتقای شاخص های نظم و امنیت بسیار اثرگذار و ارزشمند بوده که از این طریق به راحتی بخش بزرگی از معضلات از جامعه برچیده می شود.
سرهنگ غلامرضا جعفری افزود: حضور موثر و ورود به موقع علما و بزرگان و ریش سفیدان در فرهنگ سازی ها و مقابله با جرائم و پیشگیری از خسارتها و آسیب های اجتماعی بسیار ارزشمند و دارای اهمیت است.
وی اظهار داشت: بسیاری از موارد جرم مانند گروگانگیری ها و سرقت و قتل و غیره با مشورت دادن های درست و پند و نصایح و برقراری ارتباط و تعامل یکپارچه با عوامل تامین نظم و امنیت قابل پیشگیری است.
معاون فرمانده انتظامی استان حل و فصل حدود پنج هزار پرونده اختلافی در انتظامی استان با همکاری مردم را از شاخص های کار این نهاد عنوان کرد و گفت: بسیاری از پرونده های کوچک و جزئی و ناچیز با دلسوزی ها و پیگیری های بزرگان و معتمدان منجر به سازش می شوند که انجام این وظیفه و رسالت جلب رضایت پروردگار را بدنبال دارد.
سرهنگ ابراهیم کوچکزایی فرمانده انتظامی خاش نیز با اشاره به کاهش جرائم در حوزه های مختلف در این شهرستان بیان کرد: فرهنگ سازی و آسیب شناسی مشکلات و معضلات برای پیشگیری از وقوع جرم و از جمله کاهش دادن خسارتهای ناشی از سوانح رانندگی دارای اهمیت است.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.