محسن حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی داده‌های سینوپ 386 ایستگاه هواشناسی نشان می‌دهد که شهرهای زابل و زهک در شمال سیستان و بلوچستان در تابستان امسال پرشمارترین روزهای همراه با پدیده‌های خاکدار کاهنده دید به زیر هزار و 5000 متر را به خود اختصاص دادند.
وی با بیان اینکه در تابستان امسال 63 روز در زهک و 54 روز در زابل به سبب وقوع پدیده‌های خاکدار، دید افقی به زیر 5000 متر کاهش یافته است، افزود: در همین مدت به دلیل شدت گرد و غبار 31 روز در زهک و 16 روز در زابل دید افقی به زیر هزار متر رسیده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: علاوه بر این هفت شهر دیگر استان نیز در زمره 25 شهر پر گرد و غبار کشور در تابستان امسال بوده اند به طوریکه زاهدان در رتبه چهارم و شهرهای ایرانشهر، میرجاوه و زابلی در رتبه‌های نهم، دهم و یازدهم این فهرست در بخش دید افقی زیر 5000 متر قرار گرفتند.
وی بیان کرد: وزش بادهای 120 روزه در فصل تابستان و بهار و افزایش چشمه های تولید گرد و غبار در بستر خشک تالاب بین المللی هامون سبب افزایش تعداد روزهای همراه با پدیده های گرد و غباری در اکثر شهرهای سیستان و بلوچستان شده است.
حیدری ادامه داد: بخش عمده و قابل توجه روزهای همراه با گرد و غبار در شهرهای زاهدان، میرجاوه، سراوان و مهرستان در فصل تابستان به دلیل وزش بادهای 120 روزه و نفوذ گرد و غبار ناشی از آن به این شهرهاست.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.