دکتر سید مهدی طباطبایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که اغلب سرطانها در سنین پیری پدید می آید عزم ملی جامعه و تغییر سبک زندگی با آموزش عمومی زمینه ساز پیشگیری از بروز این بیماری است.
وی ادامه داد: غربالگری های سرطان در همه مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به طور رایگان در حال اجراست.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه عوامل استرس زا و فست فودها از جمله عوامل سرطان زا محسوب می شوند، اظهار داشت: 50 درصد سرطان ها با تشخیص به موقع قابل پیشگیری و درمان هستند.
وی تاکید کرد: با رعایت بسیاری از الگوهای های زندگی، تغذیه صحیح و تحرک کافی می توان از بروز سرطان پیشگیری کرد و در صورت هرگونه بروز سرطان با مراجعه سریع به پزشک و پیگیری روند درمانهای اولیه به بهبودی امیدوار بود.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران و مهرستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، چابهار و کنارک زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.