دکتر جواد اکبری زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خدمات بهداشتی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل، شبکه بهداشت و درمان شهرستان هیرمند و گروه خیریه اعزامی از تهران انجام شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قالب مردم این منطقه از نظر اقتصادی، اشتغال، وضعیت راه و مانند آن دارای مشکلات فراوانی هستند خدمات تخصصی پزشکی و بهداشتی با همکاری گروه خیری در این مناطق به طور رایگان انجام شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل بیان کرد: در این طرح بیش از 400 نفر از افراد منطقه توسط پزشک ویزیت و در حوزه خدمات تخصصی دندانپزشکی نیز افزون بر 150 نفر در حوزه های مختلف دندانپزشکی خدمات دریافت کردند.
وی تحویل داروی رایگان به 194 نفر، ارائه آزمایشات تخصصی به 32 نفر و تحویل مایع دهانشویه به 40 نفر را از جمله خدمات ارائه شده توسط این تیم بهداشتی عنوان کرد.
اکبری گفت: ارائه آموزش های بهداشتی شامل سلامت دهان و دندان، بیماری های مشترک بین حیوان و انسان، تغذیه سالم و مانند آن از دیگر خدماتی بود که به مردم بخش قرقری و تپه کنیز شهرستان هیرمند ارائه شد.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران و مهرستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، چابهار و کنارک زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.