محمود دیانتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تداوم جریانات شمالی تا این لحظه بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 17 متر بر ثانیه معادل 61 کیلومتر بر ساعت رسیده است.
وی افزود: وزش باد و خیزش گردوغبار سبب شده تا علاوه بر کاهش دید افقی، غلظت ذرات معلق در هوای زابل نیز افزایش یابد و کیفیت هوای این شهر در شرایط ناسالم برای تمام گروه های سنی قرار گیرد.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر زابل وزش باد شدید و گردوخاک در سایر نواحی شمال استان نیز در جریان است که پیامد آن کاهش دید افقی و افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این مناطق است.
دیانتی با بیان اینکه وزش باد امروز در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد، گفت: بر اساس خروجی مدل های هواشناسی و نقشه های پیش یابی انتظار می رود فردا از شدت وزش باد کاسته شود.
وی ادامه داد: کاهش دما و وقوع یخبندان شبانه از دیگر پیامدهای جریانات شمالی است که انتظار می رود امشب در برخی نواحی شمال استان این شرایط حکم فرما شود.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این شرایط امروز نیز در شمال سیستان و بلوچستان حکم‌فرما و در برخی ایستگاه ها دمای هوا تا شش درجه سلسیوس نسبت به دیروز سردتر شده بود.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.