مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار عملیات تخلیه و بارگیری همزمان 4 کشتی در بندر شهید بهشتی چابهار در حال انجام است.

بهروز آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: با بهره برداری از تجهیزات استراتژیک مدرن و دستگاه‌های مکنده غلات با نرخ تخلیه 600 تن در ساعت در بندر شهید بهشتی امکان پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری همزمان انواع کشتی‌های حمل کالای کانتینری و فله بر با آبخور بالا در بندر چابهار فراهم است.

وی افزود: هم اکنون 4 کشتی شامل کانتینری، فله بر و تانکر به طور همزمان در این بندر پهلو داده شده و عملیات تخلیه و بارگیری آنها بدون وقفه و با سرعت در حال انجام است.

آقایی گفت: «کشتی فله بر ماچراس» حامل حامل 72 هزار و 459 تن ذرت وارداتی بطور مستقیم از مبدأ برزیل بوده است که عملیات تخلیه آن در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: تخلیه کالای این کشتی از طریق بندر شهید بهشتی چابهار برای مصارف داخلی کشور و استانهای شرقی می باشد که حمل از طریق این بندر می تواند موجب بهبود فرآیند عملیاتی، کاهش زمان حمل و قیمت تمام شده محصول برای مصرف کنندگان این نوع کالا شود. 

«کشتی آبا» حامل 20 هزار تن گندم کابوتاژی از بندر امام خمینی«ره» ، دومین محموله کابوتاژ داخلی است که بواسطه حمل دریایی کاهش قابل توجهی در هزینه حمل و مدت زمان حمل دارد.

آقایی همچنین افزود: «کشتی کانتینری نگار» که از مقصد بندرعباس وارد این بندر گردیده است به سرعت پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری کانتینرهای آن در حال انجام است.

همچنین «تانکر نفتی» حامل بیش از 31 هزار تن مواد نفتی شامل نفت گاز و بنزین از بندر لاوان نیز در این بندر پهلو گرفته و عملیات تخلیه آن نیز مراحل پایانی را طی می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.