علی نقی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 500 نیروی بهداشتی شامل 18پزشک، 18کارشناس ناظر، 52 کاردان بهداشتی و 360 نفر بهورز و سایر نیروهای خدماتی در قالب200 تیم بهداشتی با مراجعه به 42 هزار و 239 خانوار خاشی نسبت به خوراندن واکسن پولیو به بیش از 29هزار کودک زیر پنج سال مشارکت خواهند داشت.
وی ادامه داد: براساس توصیه های سازمان جهانی بهداشت و مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای به حداقل رساندن خطر ورود ویروس و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال (پولیو) ضروریست عملیات ایمن سازی فلج اطفال در دو نوبت (6 تا 9بهمن ماه و 4تا 7 اسفند ماه) و به صورت خانه به خانه اجرا شود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش اظهار داشت: در 18سال اخیر هیچ موردی از فلج اطفال در این شهرستان گزارش نشده است.
وی افزود: با توجه به شرایط سیستان و بلوچستان و همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان حفظ و ارتقای سطح پوشش ایمن سازی فلج اطفال به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ حوزه بیماری ها به افزایش آگاهی ها، برنامه ریزی و حساسیت پرسنل شبکه بهداشت و درمان در اجرای طرح و نیز همکاری مردم وابسته است چرا که کشورهای عاری از این بیماری با کمی غفلت با طغیان های بزرگی مواجه شدند.
کارشناس مسئول بیماری های مرکز بهداشت خاش نیز با تاکید بر اهمیت آموزش به خانوارها توسط تیم های عملیاتی گفت: نحوه گزارش موارد فلج کشف شده (در حین عملیات)، تکمیل صحیح فرم ها به تفکیک ایرانی، غیر ایرانی و مشخص کردن غائبین، علامت گذاری درب منازل، گزارش روزانه روند اجرا در همه مناطق به وسیله کارشناس ناظر، تاکید فراوان بر حفظ و رعایت زنجیره سرد و نیز هماهنگی و مکاتبه با افراد معتمد که با اطلاع رسانی برنامه به مردم تاثیر بسزایی در پوشش کامل آن دارند دارای اهمیت است.
الله بخش کرد بیان کرد: نشست های آموزشی طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال جهت کارشناسان ستادی و داوطلبین سلامت محلات برگزار شده است.
به گزارش ایرنا شهرستان خاش به سبب همسایگی با کشور پاکستان مورد تهدید جدی بیماری فلج اطفال است لذا طرح واکسیناسیون فلج اطفال هر ساله در 2 مرحله با هدف ریشه کنی این بیماری به صورت خانه به خانه انجام می شود.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.