سرهنگ علی عارف نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح امنیتی شهید جام دوست از 22 تا 28 دی ماه در زاهدان اجرا شد اظهار داشت: این طرح به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت و آرامش در بین شهروندان توسط تمامی عوامل انتظامی و نیروهای تخصصی با موفقیت اجرا شد.
وی ادامه داد: براساس بررسی های انجام شده بازخورد و خروجی طرح امنیتی شهید جام دوست در زاهدان کاملا قابل قبول و به تمامی اهداف از قبل تعیین شده رسیده است.
فرمانده انتظامی زاهدان گفت: با اجرای این طرح شاهد آرامش نسبی خوبی در سطح این شهرستان به لحاظ امنیتی هستیم.

** دستاوردهای طرح شهید جام دوست
سرهنگ عارف نژاد اظهار داشت: کشف 17 قبضه سلاح غیر مجاز و کنترل ارازل و اوباش در سطح این شهر با حمایت های دستگاه قضایی و شورای تامین از جمله دستاوردهای این طرح است.
وی ادامه داد: ارازل و اوباش از این سلاح ها برای درگیری های مسلحانه و تیراندازی هایی که ریشه در اختلافات قومی و طایفه ای داشت استفاده می کردند.
فرمانده انتظامی زاهدان بیان کرد: افراد دستگیره شده در ارتباسط با این سلاح ها به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: کشف 100 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه در یک عملیات غافلگیرانه توسط ماموران انتظامی و دستگیری عوامل آن از دیگر موفقیت های طرح شهید جام دوست در زاهدان است.

**دستگیری سارقان حرفه ای در زاهدان
فرمانده انتظامی زاهدان خاطر نشان کرد: مبارزه با سرقت های خرد از جمله اهداف طرح امنیتی شهید جام دوست بود که در این رابطه 95 نفر سارق دستگیر و پس از تشکیل پرونده قضایی روانه زندان شدند.
وی افزود: اقدامات نیروی انتظامی زاهدان در زمینه مبارزه با سرقت سبب شد تا شاهد کاهش چشمگیر سرقت های خشن و سرقت به عنف در این شهر باشیم.
سرهنگ عارف نژاد اظهار داشت: 2 سارق حرفه ای نیز در این خصوص دستگیر و روانه زندان شدند.
وی بیان کرد: در طرح امنیتی شهید جام دوست جمع آوری معتادان، پاتوق های این افراد و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در دستور کار نیروی انتظامی زاهدان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی زاهدان گفت: 51 نفر از خرده فروشان مواد مخدر از سطح این شهرستان دستگیر و پس از تشکیل پرونده قضایی روانه زندان شدند.
وی ادامه داد: همچنین 367 نفر از معتادان متجاهر از سطح شهرستان زاهدان جمع آوری و تحویل مقامات مربوطه برای ترک اعتیاد شدند.
سرهنگ عارف نژاد تصریح کرد: حدود 300 نفر از اتباع بیگانه که فرصت های شغلی را در زاهدان از شهروندان گرفته بودند پس از دستگیری از کشور طرد شدند.
وی بیان کرد: کشف حدود 128 هزار لیتر موادسوختی قاچاق و دستگیری عوامل آنها از دیگر موفقیت های طرح امنیتی شهید جام دوست در زاهدان است.

***کشف یک میلیارد تومان لاستیک قاچاق در زاهدان
فرمانده انتظامی زاهدان با اشاره به کشفیات کالای قاچاق در این طرح گفت: یک محموله قاچاق لاستیک به ارزش تقریبی یک میلیارد تومان در جریان اجرای این طرح امنیتی در زاهدان کشف و ضبط شد.
وی افزود: در این عملیات اقدامات بسیار خوبی از سوی نیروی انتظامی در زمینه کشف تلفن های همراه مسروقه و دستگیری سارقان حرفه ای موبایل انجام شد.
سرهنگ عارف نژاد تصریح کرد: در این بین سرنخ هایی از سارقان دیگر شهرستانهای سیستان و بلوچستان به دست آمد که تمامی این افراد نیز دستگیر شدند.
وی با اشاره به دستگیری سارق حرفه ای کابل های برق فشار قوی در زاهدان گفت: این فرد پس از اقدامات اطلاعاتی به همراه 2 نفر از همدستانش در حین انجام سرقت کابل فشار قوی برق ساعت چهار بامداد دستگیر شد.
فرمانده انتظامی زاهدان ادامه داد: اقدامات قضایی در رابطه با این افراد در حال انجام است.
وی بیان کرد: همچنین در مدت اجرای این طرح تعداد زیادی لوازم منزل، لوازم و تجهیزات داخل خودروها از جمله ضبط صوت و باطری خودرو از سارقان کشف و ضبط شد.

**توجه به هشدارهای پلیس سبب کاهش جرائم در جامعه می شود
سرهنگ عارف نژاد اظهار داشت: پلیس در بخش بازدارندگی هر چه در توان دارد انجام می دهد اما باید به این نکته اساسی توجه داشته باشیم که اگر بخواهیم از سرقت جلوگیری و جامعه ای امن داشته باشیم باید به هشدارهای پلیس توجه اساسی شود.
وی ادامه داد: اقدامات بازدارندگی پلیس به تنهایی در کاهش جرائم در جامعه امکان پذیر نخواهد بود و قطعا نیاز مبرم داریم که مردم هم در کنار پلیس باشند.
فرمانده انتظامی زاهدان از عموم شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس، ماموران انتظامی را در حفظ امنیت و آرامش جامعه و جلوگیری از سرقت منازل و خودروهای شخصی یاری دهند.

**لزوم یاداشت سریال وسایل منزل توسط شهروندان
فرمانده انتظامی زاهدان گفت: بخشی از کشفیات را قادر نیستیم به صاحبان آنها بازگردانیم زیرا قابل شناسایی نیستند بنابراین ثبت سریال وسایل منزل توسط شهروندان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: انبوهی از وسایل سرقتی به دلیل ثبت نشدن شماره سریال آنها توسط شهروندان در مقر پلیس دپو شده است.
سرهنگ عارف نژاد گفت: حتی در بسیاری از موارد مالباختگان قادر به شناسایی اموال خودشان نیستند.
به گزارش ایرنا طرح امنیتی 'شهید جام دوست' بدنبال اقدام ناجوانمردانه 2 فرد مسلح ناشناس در به شهادت رساندن سرگرد غلامحسین جام دوست از ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی زاهدان به اجرا درآمد.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.