محمدعلی طهماسبی روز شنبه در مراسم اختتامیه همایش فرصت های سرمایه گذاری سیستان وبلوچستان در چابهار اظهار داشت: این استان فرصت های بیشماری در حوزه کشاورزی و شیلات دارد که نیاز است توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت های آن شود.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از قطب های مهم صید و صیادی، پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو و صنایع وابسته به ویژه تن ماهی است و می تواند در صورت توجه بیشتر به اشتغال و تولید کمک کند.
رئیس پنل کشاورزی و شیلات نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری سیستان وبلوچستان افزود: برداشتن موانع سرمایه گذاری و تغییر نگاهها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی از نیازهای اصلی توسعه این منطقه محروم است.
طهماسبی گفت: باید یک کارگروه واحد برای سرمایه گذاری در این استان ایجاد شود تا سرمایه گذار با کاغذ بازی و رفتن به این اداره و آن اداره با مشکلات فراوان مواجه نباشد.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی در این استان می تواند در بخش کشت های گلخانه ای مثمرثمر باشد و باید برای کشت گلخانه مجوزهای لازم صادر و آب دریا شیرین و استفاده شود.
وی بر استفاده از تکنولوژی تصفیه آب دریا و انتقال آن به گلخانه ها و آغاز کشت گلخانه ای در سه هزار هکتار از زمین های منطقه را خواستار شد و بر حل مشکلات کشاورزان تاکید کرد.
همایش فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان از روزگذشته در چابهار آغاز بکار کرد.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.