محمدسعید اولیایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش زرخیز زرآباد از قطب های کشاورزی سیستان و بلوچستان و دارای باغات میوه ‌های گرمسیری با انواع درختان نظیر موز، گواوا (زیتون محلی)، انبه و نخیلات است.
وی افزود: شهرستان کنارک داری سه هزار و 860 هکتار باغات است که در مجموع 80 هزار تن انواع محصول برداشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی کنارک با بیان اینکه 11 هزار نفر به طور مستقیم در کار کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: سه هزار و 500 هکتار از باغات کنارک به زیرکشت موز رفته و سالانه حدود 72 هزار تن موز تولید می شود.
وی تصریح کرد: بهره ‌گیری از شیوه ‌های برداشت مکانیزه می تواند به حفظ کیفیت محصول کمک و سود کلانی را عاید کشاورزان کند.
اولیایی تعیین تکلیف چاههای کشاورزی فاقد پروانه را خواستار شد و افزود: مشکل سوخت چاهها باید مرتفع و نسبت به برقدار کردن چاه ‌های کشاورزان فکری اساسی شود.
وی با اشاره به اینکه در مجموع هزار و 200 حلقه چاه کشاورزی در بخش زرآباد و دهستان کهیر کنارک وجود دارد که 413 حلقه آن پروانه دار هستند، گفت: حدود 800 حلقه چاه کشاورزی این شهرستان از سال 1384 تاکنون با گذشت 13 سال در انتظار پروانه بهره برداری هستند.
مدیر جهاد کشاورزی کنارک بر اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار و مدیریت مصرف آب در مزارع و باغات این شهرستان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه کشاورزان بخش زرآباد و دهستان کهیر تمایل زیادی برای برقدار کردن چاهها دارند، خاطرنشان کرد: در صورت همکاری مسئولان برای صدور پروانه بهره برداری کشاورزان در مدت کوتاه با هزینه های شخصی برای برقدار کردن چاهها اقدام می کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان کنارک با 2 بخش مرکزی و زرآباد دارای چهار دهستان کهیر، زرآباد غربی، جهلیان و زرآباد شرقی است.
این شهرستان ساحلی با 11هزار و 567 کیلومتر مربع وسعت، 98 هزار و 212 نفر جمعیت در 640 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.