علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس خروجی مدل های هواشناسی وزش این باد شدید تا صبح دوشنبه در نواحی ساحلی و روی دریا با سرعتی بین 40 تا 60 کیلومتر برساعت ادامه دارد.
وی ادامه داد: برآورد می شود علاوه بر خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در خشکی، دریا نیز در این مدت مواج شود و ارتفاع موج به حدود 1.5 تا 2 متر برسد.
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ضروری است قایق های صیادی و تفریحی در رفتن به دریا در زمان های یاد شده احتیاط کنند.
ملاشاهی به فعالیت ضعیف سامانه بارشی در برخی نقاط سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بر اساس خروجی نقشه بارش امروز احتمال رگبار پراکنده در ارتفاعات جنوب شرق وجود دارد.
ملاشاهی با بیان اینکه همچنان وزش باد شدید در زاهدان ادامه دارد، گفت: امروز سرعت وزش باد در این شهر به 58 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه فرودگاهی را به 4 کیلومتر کاهش داد.
وی خاطر نشان کرد: کیفیت هوای زاهدان بر اثر گردوخاک ناشی از این وزش باد در محدوده ناسالم قرار دارد و پیش بینی می شود از عصر امروز از شدت وزش باد در این منطقه کاسته شود.
به گزارش ایرنا وزش باد شدید در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان از پنجشنبه گذشته شروع شد و بیشینه سرعت آن به بیش از 90 کیلومتر بر ساعت رسید.
توفان شن در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان روز گذشته ساعت 7:45 مانع از حرکت قطار مسافری تهران - زاهدان در منطقه فهرج شده بود که با تلاش ماموران فنی قطار، مسیر بازگشایی و این قطار به سیر خود ادامه داد.
همچنین روز پنجشنبه وزش باد شدید سبب سقوط یک تیر برق در منطقه کورین زاهدان بر روی کارگر شرکت برق که در حال تعمیرات بود شد که بر اثر این حادثه این کارگر جان خود را از دست داد.
لغو پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی زاهدان به دلیل کاهش دید و وزش باد شدید و همچنین اختلال در تردد خودروها در محورهای ارتباطی استان از دیگر پیامدهای باد و گرد و خاک در روز گذشته بود.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.