حمیدرضا پارسا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هواپیمای ATR72 متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مسیر اصفهان، کرمان، زاهدان، بندرعباس و بالعکس که قرار بود در ساعت ١۲:٣5 ظهر امروز در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین بنشیند به علت توفان شدید قبل از ترک فرودگاه کرمان توسط هواپیمایی ایران ایر لغو شد.
وی ادامه داد: این هواپیما مسیر اصفهان به کرمان را انجام داد اما از ادامه مسیر به زاهدان با توجه به سرعت وزش باد صرف نظر کرد.
مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان با اشاره به ادامه روند شرایط نامساعد جوی تا روز شنبه هفته آینده گفت: تعداد هشت پرواز ورودی و خروجی امروز در حالیکه شرایط جوی به دلیل توفان و گرد و غبار نامساعد بود در فرودگاه بین المللی زاهدان انجام شد.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط جوی مسافران قبل از مراجعه به فرودگاه با شماره 199(اطلاعات پرواز) تماس گیرند تا از آخرین وضعیت پرواز ها مطلع شوند.
به گزارش ایرنا هر هفته بیش از 80 پرواز داخلی از فرودگاه زاهدان به نقاط مختلف کشور و تعدادی پرواز در مسیرهای بین المللی از جمله بغداد، دبی و نجف انجام می شود.
به گفته مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان امروز/جمعه/ بر اثر وزش باد شدید به 2 هزار و 198 میکروگرم بر مترمکعب معادل 14 برابر حد مجاز رسید.
محسن حیدری اظهار داشت: بیشینه سرعت وزش باد شدید که از روز گذشته در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان شروع شده امروز در زاهدان به 75 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در این شهر را به سه هزار متر کاهش داد.
وی افزود: گرد و خاک ناشی از این باد به شمال سیستان و بلوچستان نیز سرایت کرد و میزان ذرات معلق در هوای زابل را به هزار و 990 میکروگرم بر مترمکعب معادل 13 برابر حد مجاز افزایش داد و دید افقی در ایستگاه فرودگاهی این شهر را به 2 هزار و 500متر رساند.
مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در نصرت آباد نیز باد شدید سبب شد تا دید افقی به هزار و 400 متر کاهش یابد و کیفیت هوای آن در شرایط ناسالم قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: باد شدید در برخی محورهای مواصلاتی زاهدان - بم، زاهدان - زابل، زاهدان - نهبندان و ایرانشهر- بم نیز موجب خیزش گرد و خاک و کاهش شدید دید افقی شده که در اثر آن ترددهای جاده ای، ریلی و هوایی در برخی نقاط با مشکل همراه شده است.
حیدری گفت: باد شدید و گرد و خاک در نقاط مستعد توفان شن در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان تا شنبه شب هفته آینده ادامه دارد.
به گزارش ایرنا توفان شن در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان ساعت 7:45 صبح امروز مانع از حرکت قطار مسافری تهران - زاهدان در منطقه فهرج شده بود که با تلاش ماموران فنی قطار، مسیر بازگشایی و این قطار به سیر خود ادامه داد.
همچنین روز گذشته وزش باد شدید سبب سقوط یک تیر برق در منطقه کورین زاهدان بر روی کارگر شرکت برق که در حال تعمیرات بود شد که بر اثر این حادثه این کارگر جان خودش را از دست داد.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.