عباس صیاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع کل مبلغ هدیه شده در این مدت به مددجویان کمیته امداد کنارک 178 میلیون و 815 هزار تومان بوده است.
وی با توجه به سرانه پرداخت جهیزیه در مناطق محروم که سه میلیون و 500 هزار تومان و در مناطق عادی سه میلیون تومان است افزود: همچنین به 30 نفر از نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد با اهدای کارت غیرنقدی به ارزش 100 میلیون تومان که از این میزان 70 میلیون تومان به 20 نفر از نوعروسان مناطق محروم و 30 میلیون تومان به 10 نفر از مددجویان مناطق عادی پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کنارک با اشاره به فرآیند شناسایی و ساماندهی نیازمندان دریافت جهیزیه خاطر نشان کرد: سرپرست خانوار با مراجعه به این نهاد و ارائه مدارک از قبیل سند رسمی ازدواج و سایر مدارک لازم برای دریافت جهیزیه به مددکار مربوطه مراجعه و بعد از ثبت در سیستم نظام جامع حمایتی در نوبت دریافت جهیزیه قرار می‌گیرند.
وی بیان کرد: رویکرد مهم کمیته امداد از اهدای کمک هزینه تامین جهیزیه به نوعروسان ترویج ازدواج آسان و کمک به تامین لوازم ضروری نوعروسان در ابتدای زندگی است.
صیاد به حوزه فرهنگی کمیته امداد نیز اشاره کرد و افزود: 25 نفر از زوج های جوان زیر پوشش این نهاد در کنارک به مدت 18 ساعت از دوره های آموزشی مانند بهداشت، مبانی اعتقادی و دینی، نشست های مشاوره‌ای برای آگاهی مددجویان به مسایل زندگی و مانند آن بهره مند شدند.
به گزارش ایرنا هم اینک 231 هزار و 15 نفر در قالب 99 هزار و 16 خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان هستند.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.