به گزارش ایرنا دکتر علی دارابی روز چهارشنبه در یادواره شهدای عملیات کربلای پنج و شهدای مدافع حرم که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد اظهار داشت: شهدا سرمایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و وظیفه سنگین دفاع از ارزش های والای این شهیدان بر عهده ما گذاشته شده است.
وی ادامه داد: شهدایی که در زمان حیات خود بی نظیر بودند و هم اینک به صورت غیابی کمک رسان این انقلاب هستند.
معاون امور استانهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی با اشاره به جانفشانی های شهدای مدافع حرم گفت: امروز منازل شهدای مدافع حرم خود به تنهایی یک پایگاه بسیج است.
وی با توجه به نزدیک شدن به چهل سالگی انقلاب، وحدت را عامل مهم در این زمینه عنوان کرد و افزود: سیستان و بلوچستان الگوی کامل وحدت شیعه و سنی در کشور است.
دارابی توجه به نسل جوان و بیان رشادتهای شهداء را از مهمترین مسائل امروز جامعه عنوان کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدا راهی برای شناساندن و شناخت نسل جوان نسبت به این بزرگواران است.
وی بیان کرد: برای ما وظیفه است که در ایران اسلامی با این همه شهید، آرمان های این بزرگواران رابشناسیم و به توصیه امام راحل(ره)که فرمودند «وصیت شهیدان را بخوانید و ببینید این شهیدان چه کردند که خدایی شدند» عمل کنیم.
معاون امور استانهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: اگر امروز ما این عزت، امنیت و آبادانی را داریم مدیون فرزندان عزیز این مرز و بوم هستیم و البته وظیفه ما در قبال این عزیزان بسیار سنگین است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: شاخصه اصلی مردم این استان جهاد بی نظیر آنان در دوران دفاع مقدس از ایران اسلامی است.
سردار امان الله گشتاسبی ادامه داد: مردمان بزرگی که به فرموده رهبری خود لبیک گفته و در دفاع از میهن اسلامی حماسه ها آفریدند.
وی ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم میرحسینی یکی از این پرچمداران پر افتخار است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راه شهدا همچنان ادامه دارد افزود: اگر امروز می خواهیم راه شهدا و انقلاب اسلامی همچنان ادامه داشته باشد باید تابع فرامین ولایت فقیه باشیم.
به گزارش ایرنا در این مراسم از مستندهای مسافری از هراسا، پلان آزادی، سبیل اخلاقی، سیدحکیم، دو برادر و چل زاد رونمایی شد.
این مستند ها به مناسبت چهل سالگی انقلاب تولید شده که یکی از این مستندها مسافر خراسان بود که مربوط به دوران تبعید رهبر معظم انقلاب به شهر ایرانشهر است.
سیستان و بلوچستان در عملیات کربلای پنج مفتخر به داشتن 143 شهید شیعه و سنی است.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.