دکتر مریم خلیلی جهانتیغ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی میان ایران و افغانستان، ایجاد و برقراری ارتباط مستمر و پایدار بین نخبگان علمی و دانشگاهی این 2 کشور بزرگ اسلامی و همسایه ضروری است.
وی افزود: مسئولان و متولیان امور اجرایی کشورها نیز به اهمیت آموزش عالی و نقش دانشگاه ها در سرعت بخشی به فرآیند توسعه پایدار پی برده اند و به جایگاه تاثیرگذار دانشگاه از منظر علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعتقاد دارند.
خلیلی جهانتیغ ادامه داد: در همین راستا دانشگاه سیستان و بلوچستان بنا دارد با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه های افغانستان دومین دور گفت و گوهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان را با عنوان «تعاملات دانشگاهی و آموزش؛ محور توسعه پایدار ایران و افغانستان با حضور دانشگاهیان و متخصصان دو کشور برگزار کند.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اولین دور این گفت و گو در کابل برگزار شد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش علاوه بر ایجاد همگرایی و افزایش سطح تبادلات علمی و فرهنگی میان متخصصان دو کشور، یافتن راهکارهای مناسب جهت رسیدن به توسعه پایدار و از میان بردن موانع و چالش های موجود است.
وی با بیان اینکه در این همایش حداقل 15 تن از روسای دانشگاه های افغانستان به همراه جمعی از اساتید دانشگاهی این کشور حضور دارند، افزود: این همایش در روزهای یکم و دوم اسفند در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود که طبق برنامه ریزی انجام شده مقالات منتخب در پنل های تخصصی توسعه سیاسی، اقتصادی، بهداشتی و رفاهی ارائه و بررسی می شود.
خلیلی جهانتیغ خاطر نشان کرد: دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی، الزهرا(س)، یزد، فرودسی مشهد، بیرجند و گیلان در برگزاری این همایش با دانشگاه سیستان و بلوچستان همکاری دارند.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.