دکتر علیرضا سلیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی تحول عظیمی در ارائه خدمات سلامت بویژه در ارائه خدمات آزمایشگاهی در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است.
وی افزود: آزمایشگاههای مرجع سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با برخورداری از بهترین و بروزترین امکانات همچون دستگاههای سل کانتر و اتو آنالایزر، خدمات آزمایشگاهی سطح اول در سریعترین و کوتاهترین زمان ممکن به مردم استان ارائه می کند.
مدیر آزمایشگاههای مرجع سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: امروزه در حوزه زیر پوشش دانشگاه با وجود مناطق مرزی و صعب العبور شهری و روستائی همچون شهرهای جالق، کشتکان، سراوان، خاش، سوران و میرجاوه خدمات آزمایشگاهی فعال بدون نیاز به مرکز استان ارائه می شود.
وی افزود: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون 111 هزار و 531 بیمار با مراجعه به آزمایشگاههای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خدمات دریافت کرده اند.
خراشاد تاکید کرد: هم اینک در آزمایشگاههای منطقه ای کشت و آنتی بیوگرام سل و آزمایشگاه منطقه ای تشخیص مولکولی ایدز، آزمایشگاه منطقه ای تشخیص آنفلوآنزا، تشخیص پیش از تولد تالاسمی و سیتوژنتیک، هیپوتیروئیدی و PKU نوزادان، خدمات قابل توجهی به شهرها و استانهای همجوار نظیر خراسان جنوبی، زابل و ایرانشهر ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران و مهرستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، چابهار و کنارک زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.