سید مهدی عبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود 113 میلیارد تومان در قالب سه هزار و 300 پرونده به کارگروه ملی اشتغال معرفی که تا کنون پرداخت تسهیلات بیش از 250 مورد انجام شده است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) متولی ایجاد اشتغال خرد و خانگی است تصریح کرد: قبل از اجرای طرح های اشتغالزایی کار استعداد سنجی، مشاوره شغلی و آموزش انجام و نظارت بر کار از همان ابتدا شروع و تا زمانی که فرد به درآمد تعریف شده برسد ادامه دارد.
مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه باید میزان درآمد سالیانه طرح براساس حداقل حقوق و درآمد اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد افزود: اگر خانواده تحت حمایت به توانمندی 100 درصد برسد پرونده حمایتی آن از سوی کمیته امداد بسته می‌شود.
وی اظهار داشت: در گذشته مددجو و فرزند مددجو در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال کمیته امداد قرار داشتند اما هر فرد نیازمند به کار که علاقمند به ایجاد کسب و کار باشد می تواند از خدمات این نهاد بهره مند شود.
عبادی ادامه داد: طرح های اشتغال روستایی با مشارکت و همکاری کمیته امداد و بانک های عامل در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه وام ضروری تا پنج میلیون تومان به چهار هزار و 514 نفر پرداخت شده است گفت: 780 نفر از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت وام اشتغالزایی تا سقف 15 میلیون تومان نیز استفاده کرده اند.
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم اینک یک کار مشترک با آستان قدس رضوی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران در دست اقدام است که چرخه تولید علوفه دام در بلوچستان و پرواربندی گوسفند در سیستان دنبال می شود.
به گزارش ایرنا هم اینک 231 هزار و 15 نفر در قالب 99 هزار و 16 خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان هستند.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.