بهمن دهواری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر عشایر و به منظور تامین سلامت و مایحتاج اولیه محرومان ضمن اعزام کاروان سلامت و محرومیت زدایی در منطقه کوهستانی کوه سفید ناهوک سراوان به اقشار نیازمند خدمات درمانی ارائه کرد.
وی بیان کرد: این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان، اداره امور عشایری، اداره دامپزشکی، آموزش و پرورش شهر جالق، بخشداری، شورای اسلامی بخش جالق انجام شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر سراوان گفت: در این طرح سه روزه لوازم بهداشتی، درمانی و داروی رایگان به مراجعان تحویل داده شد.
وی اظهار داشت:در این طرح با همکاری اداره دامپزشکی بیش از هفت هزار راس بز و گوسفند معاینه و واکسینه شدند.
دهواری بیان کرد:منطقه کوه سفید از مناطق محروم و صعب العبور سراوان است که مردم آن کپر نشین بوده و در بخش های مختلف نیازمند حمایت دولت و خیران هستند.
وی افزود: در کنار اجرای کاروان سلامت، طرح 'محرومیت زدایی' و طرح ملی 'نذر آب' نیز اجرا شده که در قالب این طرح 9٠ بسته معیشتی و غذایی، ٢4٣بسته فرهنگی و نوشت افزار، ١0 بخاری و وسایل گرمایشی مناسب برای مدارس به آموزش و پرورش این منطقه اهدا شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر سراوان گفت:همچنین٢4٣ جفت کفش و ١55 قطعه اسباب بازی در روستاهای عشایری پیرگوران، قادر آباد، کل چات، گری، نورآباد، سولاهان و گرچی توسط خیران گروه مهروزان تهران در بین مردم محروم این مناطق سراوان توزیع شد.
به گزارش ایرنا شهرستان سراوا ن در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده و فاصله این شهرستان به زاهدان مرکز استان 347 کیلومتر است.
7336**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.