حسین مسگرانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با حضور گروه های موسیقی هشت استان در بخش موسیقی و نغمات آیینی و دینی اقوام ایران از 19 دی به مدت سه روز در تالار اشراق و سینما هلال زاهدان برگزار شد.
وی گفت: در این جشنواره گروههای موسیقی و نوازندگانی از استان های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کردستان، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان به اجرای موسیقی، ابتهال خوانی، حکمت خوانی و منقبت خوانی پرداختند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در این مراسم از هنرمندان پیشکسوت اسحاق بلوچ نسب، رسول بخش زنگشاهی و جمعه ثالث منفرد با اعطای درجه یک هنری و گل محمد بلوچی با اهدای درجه 2 هنری تقدیر شد.
وی بیان کرد: گروه انوار جام به سرپرستی محمد فاروق درپور از خراسان رضوی، گروه اخوان به سرپرستی استاد خلیفه منصور مرادی از کردستان، گروه هامون تا مکران به سرپرستی استاد حبیب الله قادر آتشگر از سیستان و بلوچستان، گروه سادات سراوان به سرپرستی ابوالقاسم حسین نژاد، گروه موسیقی جولان به سرپرستی استاد موسی الرضا ولی نژاد، گروه پیر پتر چابهار به سرپرستی خلیفه مراد رئیسی و گروه موسیقی نوای سرحد زمین به سرپرستی بهرام سوری زهی به عنوان برگزیدگان بخش گروهی جشنواره تقدیر شد.
مسگرانی گفت: در بخش انفرادی نیز از غلامحسین غفاری در قسمت حکمت خوانی از خراسان رضوی، سید کریم موسوی در قسمت ابتهال خوانی از خوزستان و بخشی حسین ولی نژاد در قسمت منقبت خوانی تقدیر شد.
وی افزود: همچنین از محسن شهرنازدار استاد ویژه پژوهشگر موسیقی، آرش اوستاییان پژوهشگر موسیقی اقوام، عبدالسلام بزرگزاده پژوهشگر موسیقی آیینی و دینی استان، عباس صفدری فعال حوزه قرآن و عترت و شهرداری زاهدان به دلیل حمایت ها تقدیر شد.
به گزارش ایرنا جشنواره ذکر و ذاکرین از دهه 70 توسط تعدادی از کسانی که دل در گرو حفظ موسیقی آیینی و اقوام داشتند راه اندازی شد.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.