علیرضا شهرکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در 9 ماهه نخست سالجاری 96 نفر از فرزندان ذکور تحت حمایت کمیته امداد شهرستان نیمروز با سرانه یک میلیون و 200 هزار تومان و با اعتبار کلی 115 میلیون و 200 هزار تومان هدیه ازدواج دریافت کردند.
وی ادامه داد: همچنین 116 نفر از نوعروسان تحت حمایت این سازمان با سرانه سه میلیون و 500 هزار تومان و اعتبار 406 میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه دریافت کردند.
رئیس کمیته امداد نیمروز با اشاره به اینکه حداکثر یا بخشی از هزینه‌های تامین جهیزیه نوعروسان بویژه نوعروسان ایتام از محل کمک‌های مردمی و خیران تامین می شود افزود: تامین لوازم اساسی نوعروسان مددجو براساس طرح کوثر از محل کمک‌های خیران است و از این طریق 16 نفر از ایتام موفق به دریافت جهیزیه شده‌اند و 10 نفر دیگر بعد از تکمیل پرونده در نوبت دریافت این اقلام هستند.
وی خاطر نشان کرد: تمام دختران و پسران در آستانه ازدواج زیر پوشش کمیته امداد توسط مددکاران در سامانه جامع حمایت نام نویسی و از کمک های این نهاد در امر ازدواج بهره می برند.
شهرکی با بیان اینکه امروزه شاهد بالا رفتن سن ازدواج در سطح کشور هستیم ادامه داد: مشکلات اقتصادی، نداشتن شغل مناسب، درآمد کافی و عدم توانایی خانواده‌ها در تامین لوازم اساسی برای شروع زندگی از جمله مشکلاتی است که در مسیر ازدواج جوانان وجود دارد بنابراین کمیته امداد در این راستا احساس وظیفه کرده و برای کمک به ازدواج آسان و به موقع جوانان تحت حمایت و اقشار نیازمند از طریق اعتبارات داخلی، کمک‌ های خیران و موسسات خیریه تامین و در اختیار آنان قرار می دهد.
به گزارش ایرنا سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
هم اینک 108 هزار خانوار با جمعیت بیش از 270 هزار نفر تحت حمایت و از خدمات این نهاد در سیستان و بلوچستان بهره‌ مند هستند.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.