محسن کهرازهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای، بادمجان و سبزیجات برگی عمده محصولات تولیدی گلخانه های شهرستان میرجاوه است.
وی پیش بینی کرد که تا پایان فصل برداشت این محصولات در اردیبهشت ماه بیش از سه هزار تن انواع محصولات گلخانه تولید و روانه بازار مصرف شود.
مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه با اشاره به مزایای کشت گلخانه ای گفت: کشت گلخانه ای عبور از کشاورزی سنتی به علمی است که صرفه جویی، اشتغالزایی، استفاده از حداقل زمین برای تولید، افزایش کارایی مصرف آب، افزایش تولید، قابلیت کنترل محصول و آفات، تولید و تنوع به صورت خارج از فصل، تنظیم برنامه کشت مطابق نیاز بازار از جمله مهمترین مزایای آن محسوب می شود.
وی بیان کرد: با توجه به کیفیت بالای محصولات تولیدی هم اینک هفته ای 50 تن گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای میرجاوه به کشورهای روسیه و حوزه خلیج فارس صادر می شود.
کهرازهی با بیان اینکه کشت محصولات گلخانه ای در میرجاوه زمینه ساز اشتغال 500 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شده است افزود: امسال با توجه به استقبال کشاورزان و سود آوری مناسب محصولات تولیدی چهار هکتار به سطح زیر کشت این نوع از محصولات در میرجاوه افزوده شد.
به گزارش ایرنا شهرستان مرزی میرجاوه دارای افزون بر هفت هزار هکتار زمین زراعی و سه هزار هکتار باغ میوه است که هشت هزار نفر در این بخش مشغول فعالیت هستند.
این شهرستان از توابع سیستان و بلوچستان در فاصله 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.