دکتر مهدی حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشتی حامل محموله ذرت دامی از مبدا کشور برزیل در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفته و تحت نظارت دامپزشکی پس از اخذ مجوزهای لازم بهداشتی تخلیه و ترخیص خواهد شد.
وی افزود: تمامی مراحل ترخیص این محموله‌ها نظیر بررسی شرایط حمل، تائید ارگانولپتیکی محموله‌ها، نمونه ‌برداری، انجام آزمایش‌های لازم و در نهایت صدور مجوز ترخیص توسط اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان انجام می‌ شود.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: خروج و انتقال این محموله از انبار اداره کل بنادر و دریانوردی استان زیر نظر گمرک پس از صدور مجوز ترخیص دامپزشکی و انجام امورات گمرکی با صدور مجوز حمل بهداشتی انجام می شود.
وی ادامه داد: بندر چابهار به‌ عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور از موقعیت بسیار خوب راهبردی برخوردار است که این مهم می تواند سبب توسعه تجارت، حمل و نقل و اشتغالزایی در استان شود.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.