دکتر کامران کردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه ماموگرافی شهرستان نیکشهر با تلاش و پیگیری های مستمر دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و با دستور وزارت بهداشت از کشور ژاپن خریداری شده و با نظارت نمایندگی مربوطه بزودی پس از انتقال به این شهرستان عملیات نصب و راه اندازی و آموزش آن انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: پیش از این مردم شهرستان نیکشهر بدلیل نبود این دستگاه باید با صرف هزینه زیاد و پیمودن مسافت های طولانی به مرکز استان و شهرستان های همجوار مراجعه می کردند که انشاءالله با راه اندازی بخش ماموگرافی در مرکز غربالگری سرطان و بیماری های خاص شهرستان نیکشهر، کلیه خدمات مربوطه در همین شهرستان انجام می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر افزود: ماموگرافی ابزاری برای کشف زودرس سرطان های پستان است و می تواند غده سرطانی پستان را 10 سال قبل از آنکه قابل لمس شود شناسایی کند و این موضوع اهمیت وجود این دستگاه در شهرستان نیکشهر را به وضوح نشان می دهد.
وی گفت: مراکز غربالگری شهرستان های ایرانشهر و نیکشهر در سفر اخیر وزیر بهداشت مورد بهره برداری قرار گرفتند و مرکز غربالگری چابهار نیز بزودی راه اندازی خواهد شد.
دکتر کردی خاطر نشان کرد: هم اکنون دو دستگاه ماموگرافی در شهرستان های ایرانشهر و چابهار به مردم خدمات دهی می کنند و سومین دستگاه هم بزودی در شهرستان نیکشهر به بهره برداری خواهد رسید.
7314 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.